Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik om 2 uur 's nachts wakker wordt zonder wekker?

Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik wil binnenkort live een Amerikaanse serie (Riverdale) kijken die om 2 uur Nederlandse tijd op tv komt. Nu wil ik mijn slaapritme niet volledig verpesten en daarom wil ik optijd gaan slapen en dan iets voor 2 uur opstaan om de serie te kijken en 40 minuten later weer te gaan slapen. Ik kan alleen geen wekker zetten omdat mijn ouders en broertje niet wakker mogen worden. Weet iemand een manier waardoor ik zonder wekker iets voor 2 uur 's nachts wakker wordt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik kan het niet opnemen omdat het een Amerikaanse serie is die niet in Nederland op tv komt. Ik kan het of live om 2 uur ‘s nachts online kijken of de volgende dag op Netflix. Ik weet dat het tweede een betere optie is, maar ik ben heel erg fan en ook wel een beetje verslaafd aan de serie dus ik wil het liefste niet wachten tot het in Nederland op Netflix staat.
MasterSword
3 jaar geleden
veel water drinken voor het slapen, wordt je wel wakker als je naar de wc moet.

Antwoorden (2)

Stel een wekker in zonder geluid maar met de zaklamp van je telefoon. Dit kan via verschillende apps. Zorg dat je telefoon lamp gericht is op je gezichtsveld. Hierdoor wordt je wakker door de flitsen van het licht.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Thx. Ik ga eens kijken of ik een goede app kan vinden.
Daar kun je jouw mobiele telefoon voor gebruiken door in te stellen dat die geen belsignaal geeft maar gaat trillen. Als je namelijk het toestel dan op iets hards legt dat mee gaat trillen word jij er geheid wakker van, maar horen jouw huisgenoten het niet.
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Thx. Ga ik ook zeker proberen.
gvrox
3 jaar geleden
Wat maakt dit anders dan een alarmgeluid (al dan niet met een verlaagd volume) ?
Amadea
3 jaar geleden
Piep- of rinkeltonen reiken veel verder. Ik hoor de wekker bij de buren afgaan met z'n doordringende bi-bi-bi-biep bi-bi-bi-biep bi-bi-bi-biep. Een lage trilbrom blijft binnen jouw slaapkamer.
gvrox
3 jaar geleden
Ja, repetitieve piep/zoemer-geluiden dragen ver, daarom kun je een alarmgeluid kiezen dat wat muzikaler is en lagere tonen bevat. Dan is het volume vast zo af te stellen dat je zelf er wel wakker van wordt, maar iemand in de volgende kamer niet.