Heeft iemand ideeën over bijzondere en grappige "festivals"?

Het moet iets bijzonders zijn zoals valentijnsdag (van valentijn werd zijn hoofd afgehakt).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je bestaande festivals of mogen we ze zelf verzinnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moeten echt bestaande festivals zijn.

Het beste antwoord

Het Burning Man-festival in de woestijn van Nevada in Amerika.

Burning Man is 25 jaren geleden ontstaan, omdat ene Larry Harvey geen raad wist met zijn immens liefdesverdriet, en er niets beter op vond om een pop te verbranden op “BeakerBeach, San Francisco”. Hij hoopte hiermee zijn geliefde te kunnen vergeten…

Wat hij toen nog niet wist, is dat deze rituele daad aan de basis zou liggen van wat nu is uitgegroeid tot een immens positief “emo”- cultuur – kunstfestival.

Burning Man wordt door deelnemers omschreven als een experimentele samenleving, radicale zelfuiting en radicale zelfvoorziening. Burning Man focust zich niet op een bepaald onderwerp of gebeurtenis zoals bijvoorbeeld muziek of kunst. De achterliggende gedachte is dat men gedurende Burning Man tijdelijk een gemeenschap opbouwt waar iedereen die zich de toegangsprijs kan veroorloven welkom is, ongeacht ras of afkomst, en waar iedereen zichzelf kan uiten in waar hij of zij het beste in is.

Deelnemers worden geacht zelf te voorzien in hun behoeften zoals voedsel en een slaapplek. Mensen worden aangespoord elkaar te helpen zoals in een gemeenschap. Ruilhandel wordt onder andere gebruikt onder deelnemers om goederen en diensten uit te wisselen. Geldtransacties zijn doorgaans verboden, behalve bij enkele verkoopkraampjes van voedsel en drank. Het kamp dat tijdens Burning Man ontstaat, staat bekend onder de naam Black Rock City. Het kamp is onderverdeeld in verschillende straten en groepen, vaak met eigen thema’s.

Burning Man kent maar een vrij beperkt aantal regels, waarvan de meeste betrekking hebben op geweld, wapens, kampvuren en huisdieren. Mensen zijn vrij zichzelf te uiten met wat ze maar willen, zoals door het dragen van kleding die anders ongepast zou worden gevonden. Tevens geldt het principe dat deelnemers bij vertrek het terrein weer schoon achter dienen te laten.

Burning Man is voor een zeer groot deel afhankelijk van de inzet van vrijwilligers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ken een paar grote evenementen maar dat zijn evenementen waar van je moet houden. zo als Middeleeuwse/fantasy festivals, zo als:

http://www.castlefest.nl

http://arcen.elffantasyfair.com

http://celtfest.nl/welkom.php

http://www.widoeghe.nl/Teylingen/01/index.html

dus als je van een beetje geschiedenis houd en of fantasy dan raat ik je deze festivals sterk aan.

Ik zelf geef veel show's op deze festivals met een zwaard vecht vereniging, dus als je er echt meer over wilt weten kun je het me altijd vragen :D