Waarom luiden de kerkklokken in veel plaatsen in Frankrijk twee keer na elkaar.b.v om elf uur elf slagen en na een minuut weer elf slagen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedoel je twee klokke/kerken? Of dezelfde klok/kerk? Wellicht lopen de klokken niet gelijk of zijn ze expres niet gelijk om zo onderscheidend te zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dezelfde kerkklok

Het beste antwoord

Als de klok begint te luiden, ben je er vaak niet op voorbereid en mis je soms de eerste slag(en). Deze keer geldt dus meer als waarschuwing.
Bij de tweede keer kun je de oren afstemmen op het geluid en de slagen gaan tellen.
SimonV
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is zodat je kan controleren of je de eerste keer goed geteld hebt.