Hoe maak je mensen duidelijk dat je echt geen kado wilt? Of is dat ondankbaar?

Op verjaardagen komen sommigen aan met kado's, van die kado's waar je niets mee doet en waar je echt niets aan vindt.
Ik geef aan dat ik liever geld of een bon krijg en dat ik echt geen kado hoef. Maar sommigen vinden dat niets en komen toch weer aan met theedoeken (ik heb er al plenty), kaarsenstandaards etc.
Is er manier om mensen van te voren echt duidelijk te maken, zonder ondankbaar te lijken, dat je een kado niet op prijs stelt. Of moet je gewoon accepteren dat mensen dit doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Zet er heel duidelijk bij op de uitnodiging:

dit jaar geeft ik alles wat ik krijg aan het goede doel!!!!!

tijdens het feest zet je een pot neer waar mensen een evt bijdrage in kunnen doen (en evt voor de grap een kartonnen doos ernaast voor de theedoeken)

Als het in de smaak valt (wat het waarschijnlijk doet en bijna niemand zal met theedoeken komen) is het de keer daarna NOG makkelijker om te zeggen dat je het herhaalt.

De toon is dan gezet
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je mag zelf weten of je wel of geen kado wilt,je moet gewoon eerlijk zeggen of je het wilt of niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan vantevoren misschien aangeven dat je voor iets aan het sparen bent, iets duurders, en dat je daar graag een bijdrage voor wilt?
Of je geeft een goed doel op, en vraagt mensen daar een bijdrage aan te geven. Altijd beter dan iets krijgen waar je niks aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is niet ondankbaar..
je nodigt de mensen uit, en je kan ook direct zeggen dat je liever een envelop krijgt dan een kado..
mensen zullen het vaker ook fijner vinden, omdat t vaak al moeilijk is om een kado uit te zoeken..gewoon eerlijk zeggen..let maar eens op hoeveel reacties je krijgt met "blij toe, ik weet niet wat ik moest kopen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn schoonvader lost dat zo op: hij stuurt een mailtje met een uitnodiging voor z'n verjaardag en schrijft daarin: definitief geen kado!
Iedereen weet dus dat zonder kado komen het beste kado is voor de jarige
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je uitnodiging of in je e-mail zou je de volgende tekst kunnen zetten:
"Is er een manier om mensen van te voren echt duidelijk te maken, zonder ondankbaar te lijken, dat je een kado niet op prijs stelt? Geld of een bon is welkom, maar echt niet verplicht!"