wanneer iemand 90 voorarrest heeft gekregen wil dat dan zeggen dat ze tussen tijds wel vrij mogen zijn?

kan iemand daar verandering in brengen uit zijn privé leven ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. Kennelijk heeft de Rechter bij een tussentijdse beslissing besloten dat de verdachte in afwachting van zijn terechtzitting ter beschikking van justitie moet blijven. Dit kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld de ernst van het gepleegde feit, gevaar voor vlucht van de verdachte of een combi van die twee waarbij de politie extra onderzoekstijd krijgt. Alleen in hele extreme uitzondering gevallen kan de advocaat van de verdachte tussentijds om schorsing verzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie antwoord hierboven. 90 dagen is 90 dagen. Voorarrest kan nu nog (max.) 2x verlengd worden met 90 dagen.