Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het eigenlijk met de boodschappen van onze koningin?

Ik neem aan dat zij mensen heeft die dat voor haar doen, maar bemoeit zij zich zelf ook met het boodschappenlijstje? Hoe ziet haar voorraadkast eruit, is daar altijd alles in huis? Of stuurt zij er ook wel eens iemand op uit om wat speciaals voor haar op te halen als zij ergens trek in heeft (een evt snackattack heeft als het ware)? Iemand bellen om het te laten brengen kan in dat geval natuurlijk ook. Kortom: hoe gaat dat daar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
665
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele leuke vraag en ben benieuwd naar de antwoorden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoe dit met de dagelijkse boodschappen gaat durf ik niet te zeggen...

Wat ik wel uit een betrouwbare bron weet is dat de Koningin met enige regelmaat gaat shoppen. Dan worden voorafgaand aan het bezoek een paar winkels gescreend door de DKDB en dan komt de koningin haar boodschapjes doen. Het geen de koningin dan koopt wordt wel daar haar zelf afgerekend, maar vervolgens naar 'Huis ten Bosch' gestuurt, of later door iemand van de hofhouding afgehaald...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Behalve de mensen die werken in de huishouding van de koningin weet niemand dat en als het goed is dan zullen deze mensen daar niets over naar buiten brengen.
Persoonlijk denk ik niet dat Bea het dagelijkse boodschappen lijstje maakt, maar ze zal best aangeven dat ze vandaag graag eens boerenkool met worst wil eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat ze 'een grote boodchap' echt helemaal zelf doet. Daar heb je in ieder geval geen hofleverancier voor nodig ....
Overigens vind ik het een interessante vraag. Ik denk alleen niet dat er een afdoend antwoord op gaatl komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel deze vraag maar aan iemand uit Baarn. Nog beter: stel hem aan de middenstanders van Baarn.
Koningin Juliana kwam heel vaak in het dorp en deed vaak haar eigen inkopen, heel ongedwongen. Zij was een echte Koningin van het volk en zeer geliefd. Misschien is Koningin Beatrix wat afstandelijker, maar het goede voorbeeld heeft ze in ieder geval gehad.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
ik denk dat de koningin dat in het algemeen geheel aan haar keuken personeel over laat wat er dagelijks voorgeschoteld word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze af en toe een bamibal van de buren leent; je wordt niet zomaar rijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding