Heeft de klaagmuur zin?

is het een idee om dat in nederland ook in te voeren?
omdat ook hier veel klachten voorkomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

neen, omdat de meeste mensen thuis zelf al een muur
hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Tuurlijk heeft die zin, anders valt er niks meer te klagen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds maandag is er in Nederland De Nationale Klaag Telefoon gelanceerd,wel moet je hier dan 80 cent per minuut voor betalen,daar valt dus al over te klagen haha
nou doe maar bij nader inzien dan toch maar een klaag muur,lekker cheap..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whahhaha dan maar een mailtje naar 1 van de online klaagsites!!
Dit is er al.... Welliswaar online, maar toch :-)

De eerste link is meer voor volwassenen, de tweede voor de kids.

Toegevoegd na 2 minuten:
En uiteraard heeft het zin, mensen raken zo 'verlost' van stress en emotie die er normaliter niet horen. Het bevrijd enigszins.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totaal geen zin. Klagen kun je overal.
Zo'n muur kan er ook niks aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de zin van de Klaagmuur te Jeruzalem: nee.
In de betekenis van ordinaire klachten over producten, instellingen en bedrijven: er zijn al genoeg klachtenbureaus. En tegen muren kan je dan geregeld oplopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De klaagmuur in Jeruzalem heeft een hele andere betekenis dan 'tegen een muur aan te gaan klagen'. Deze muur is een overblijfsel van de westelijke muur van de tempel die door de joden lang voor de geboorte van Christus is herbouwd en door de Romeinen in het jaar 70 is vernietigd.

In de eerste plaats bidden de joden daar, omdat dit een tastbare herinnering is aan hun geloof.

Waarover wordt in Nederland geklaagd? Hebben we wat te klagen? We leven toch in een overvloed van eten, drinken en materie? Laten we leren om tevreden te zijn. Misschien zijn we wel ontevreden omdat we zoveel hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In hun traditie is er geen sprake van zin, het MOET... Waar moet je dan anders zijn als je wilt dat je gebed ECHT verhoord wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, zo kun je letterlijk en figuurlijk tegen de muur praten:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is het goed. Anders zijn mensen misschien de hele tijd te zeuren tegen elkaar. Als ze naar een klaagmuur gaan gaan ze misschien minder klagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die PrutsEinstein;

Nee, want je zou er voor het gros van de Nederlanders het favoriete gespreksonderwerp na het weer onmogelijk mee maken.