Moet ik een uitkering die ik krijg uit mijn ontslagvergoeding melden bij de WIA?

Ik krijg sinds begin dit jaar een uitkering uit mijn ontslagvergoeding. Deze uitkering krijg ik van de bank en deze houd de wettelijke inhoudingen gewoon in. Krijg ik een boete van de WIA als ik dit niet aanmeld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, je moet alle veranderingen in je inkomsten binnen 7 dagen opgeven bij het UWV.
Daar ben je nu wat laat mee, maar laat het ze toch nog maar even weten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik weet niet zeker of er een boete komt, maar een terug betaling moet je zeker doen. Nadat je het wijzigingsformulier hebt verstuurd krijg je schriftelijk bericht hoeveel en binnen welk termijn je dit moet terug betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een onzin. Je moet alleen de gewerkte uren opgeven. Waarvoor zou je een gouden handdruk krijgen als je hem gelijk aan het UWV moet geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik moest zelfs terugbetalen van mijn aanvullende wia uitkering toen ik een prijs van 1250 euro had gewonnen in de staatsloterij. Ik kreeg een brief dat ik teveel aan WIA had ontvangen en bij navraag bleek dat het te zijn. Je moet al je wijzigingen in inkomsten opgeven. Ik denk dus niet dat dit onzin is.
Nee! Dat is inkomen uit vorige arbeid. Je hoeft alleen inkomen uit werk op te geven. Dit niet! De ontslagvergoeding is bedoeld als compensatie voor het verlies van inkomen en dat hoef je natuurlijk niet op te geven.