Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je als één van de weinigen een vliegramp overleeft, heeft je leven dan een bijzondere missie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
880
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een speciale bedoeling

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk niet dat je leven dan een grotere missie wordt dan het al was.

Ik weet ook niet of je wel kunt spreken van 'geluk gehad hebben' nadat je alles en iedereen verloren hebt.
Je staat immers helemaal alleen op deze aarde zonder ouderlijke liefde..en je moet alles maar helemaal in je eentje zien op te lossen.

Eerlijk gezegd heb ik erg te doen met dat knulletje..want zijn nog zo jonge leventje is grotendeels verwoest.

Groetjes,

Ton
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee. Je hebt geluk gehad. En niet zo zuinig. Wat je wel kunt doen is dan je leven bekijken en je afvragen of je wel goed bezig bent. Zet je in voor iets belangrijks en misschien komt een stukje ellende weer goed. Maar daar hoef je nog niet een vliegtuigongeluk mee te maken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo voelt het waarschijnlijk wel...
maar ik denk dat het puur geluk is..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, want dat zou betekenen dat het expres zo is gegaan, en dat impliceerd dus dat het ook de bedoeling is dat andere om zouden komen, en die stelling zou ik toch echt niet willen verdedigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft God dat dan NIET zo bedoeld????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee MI niet na de bijbelse tijd zijn er namelijk geen implicaties van directe straffen van God. lees Job is en wat zijn vrienden ten oprechte allemaal verzinnen. het idee dat rampen e.d. God's toorn zouden zijn is gevaarlijk omdat er niet zoals in het o.t. directe feedback is waarom dat dan zo is.
Dit lijkt geen antwoord, maar is wel zo bedoeld.
Bijna een jaar geleden is een Air France toestel verongelukt uren na vertrek vanuit Brazilië. Een Italiaanse vrouw had de vlucht gemist. Pffffff, wat een geluk. Ze nam een andere vlucht naar Europa en kwam op weg naar huis om bij een frontale botsing. Bijzondere missie?
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeee wat erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@AM, idd. dat je het één overleeft
wil niet zeggen dat je niets meer zou gebeuren.
een vriendin van mij had net de HepC overwonnen
en ze stierf enige tijd later aan alvleesklierkanker.
wrang om je ouders te verliezen : kleine troost is dat : je een naam hebt opgebouwd voor de rest van je leven zullen mensen je ernaar vragen

ook een boek dat je schrijft zal eerder gelezen worden : een pleister op de wond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon mazzel. Mensen schrijven daar vaak een bedoeling aan toe, maar zo'n bedoeling/missie creëer je dan zelf.

Als je wilt kun je je gaan realiseren dat deel één van je leven een mooie cliffhanger had, maar verder een slechte TV-serie was. Dat je de kans krijgt om een tweede seizoen te maken kan een reden zijn om er een succes van te maken. En daar is niets mis mee! :-)

Ik heb daar zelf niet zo'n last van (zie foto, bewusteloos, net boven het water). Ik ben uiteraard heel blij dat alles goed is afgelopen, maar voor bedoelingen/missies ben ik wellicht te nuchter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op voornad ga ik er an uit dat elk leven een bijzondere missie heeft. Welke dat is verschilt van persoon tot persoon. Het overleven van zo`n ongeluk zou ik eerder aan toeval en geluk toe schrijven.
Een kwestie van dat net niet aan alle voorwaarden om te overleiden wordt voldaangelukkig'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding