Hoelang duurt het als iemand kom te overlijden, voor diegene begraven wordt ?

als iemand bijv op 1 juni is overleden, wanneer word hij dan begraven ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Over het algemeen wordt 5 dagen aangehouden, dit is echter mede afhankelijk van de conditie waarop het lichaam zich bevindt. Als iemand op 1 juni komt te overlijden wordt diegene waarschijnlijk op 5 juni begraven, dit omdat de 6e op een zondag valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Begraven en cremeren is niet gebonden aan de eigen woonplaats maar mag alleen op een begraafplaats of een crematorium. Het mag pas 36 uur na overlijden, maar moet binnen zes dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vierde of de vijfde dag na overlijden wordt een persoon begraven. De dag is meestal afhankelijk van hoe druk het is bij de begravenisondernemer en begraafplaats
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal is dat 3 dagen,maar als er geen natuurlijke doodsoorzaak is geconstateerd,dan zal er sectie moeten worden verricht op het lichaam,en zal het lichaam pas worden begraven als het pathalogische onderzoek is afgerond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiterlijk op de 5e dag na die van het overlijden moet iemand begraven (of gecremeerd) worden. Als iemand bijvoorbeeld op maandag overlijdt, moet er uiterlijk zaterdag begraven worden, als iemand op 1 juni is overleden zal hij/zij op zaterdag 5 juni begraven worden. Maar er is met vergunning van de burgemeester ook uitstel mogelijk.
Uitstel is b.v. aan te vragen als er familie van ver moet komen of als er feestdagen tussen de dag van overlijden en begraven liggen.