Heeft schade tijdens werk invloed op autoverzekering?

Hoi,

Onlangs heb ik voor het eerst een ongeluk gemaakt in paar jaar tijd als koerier. Had perongeluk toen ik uit het parkeervlak ging rijden met de achterkant/zijkant van de bestelbus de ander auto geraakt.

Als gevolg een krasje op de auto, niet heel erg. Nu zit me iets erg dwars, want had netjes een briefje achtergelaten met gegevens van het bedrijf.

Vervolgens schadeformulier ingevuld met mijn gegevens, maar ik vraag me af of dit invloed heeft op mijn eigen autoverzekering als ik in de toekomst een afsluit. Gaan er eventuele schadevrije jaren vanaf en kunnen ze je schade inzien?Ben bang dat er moeilijk wordt gedaan.
Dit was gebeurd tijdens werk bij het bezorgen (loondienst).

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een schade op een auto van de zaak heeft geen invloed op de schadevrije jaren privé.
Jouw eigen verzekering komt waarschijnlijk niet te weten dat jouw werkgever bij een andere verzekering een schade heeft gemeld, ook al is die door jou veroorzaakt.