Worden mensen naarmate ze oud worden minder vrolijk of is er iets aan de hand?

Het is niet altijd zo maar ik zie de laatste tijd veel onvrolijk, bezorgd senioren rond lopen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik bende 60 gepasseerd, en van zo,n vraag word ik niet vrolijk.Ouderen worden niet minder vrolijk, maar houden
minder de schijn op. En natuurlijk hebben we wel eens geldzorgen en ben je wat vaker ziek.
Maar toch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

die mensen hebben hun zorgen , vaak hebben ze het financieel niet makkelijk een laag pensioentje en toch alle kosten.. hun zorg is hoe ze het einde van de maand weer halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik merk er in mijn omgeving niet veel van, in onze straat wonen veel senioren maar het is hier een vrolijke boel in de straat .

maar sommige ouderen kunnen wel eenzaam zijn, zitten vaak alleen, kinderen hebben het allemaal te druk met hun werk en die komen niet vaak meer langs,
steeds vaker vallen vrienden weg door overlijden enzo.
tja misschien hebben ze wel wat meer zorgen dan jongere mensen
13 jaar geleden
De oude dag maakt vaak niet vrolijk , mogelijke oorzaken zijn - oudedags kwalen - partner ziekelijk of overleden - vaak een laag pensioen waardoor eindjes aan elkaar geknoopt moeten worden - door de hogere leeftijd vallen hun vrienden , kennissen , familieleden weg , en de mensen vereenzamen hierdoor en worden vaak somberder .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alweer zo'n generaliserende vraag.

Hoeveel senioren ken jij eigenlijk?

Ga eens op een camperplaats kijken of rond deze tijd op een minicamping:
allemaal vrolijke ouderen die er gelukkig in slagen te genieten van het leven. Van fietsen en wandelen.

Natuurlijk zijn er ouderen met kwalen die het leven minder leuk maken. En mensen met geldzorgen.
Maar dat heeft niets te maken met "naarmat ze oud worden".
Sjacherijnige tobbers heb je overal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel ik ook vrolijke oude mensen ken, denk omdat de dood steeds dichterbij komt bovendien wil het lichaam niet meer zo veel als toen.