Trouwdag indelen.

Ok, het probleem: we trouwen 's ochtends om 9 uur al. Enkel in het stadhuis. De familie komt van ver. Er komen niet erg veel mensen (stuk of 25) en we willen er een leuke dag van maken, maar niet te veel geld uitgeven.
We hebben al een zaaltje waar we de hele dag terecht kunnen en waar we tussen de middag broodjes kunnen eten en 's avonds bbqen. Na de bbq is het feest voorbij.
Wat doen we met de rest van de ochtend en middag?
Wie heeft er een leuk idee voor een activiteit waarmee we de gasten kunnen bezighouden? De leeftijden varieren tussen de 5 jaar en 75 jaar.

AANVULLING
Persoonlijk vind ik alles leuk, maar de gasten moeten het natuurlijk ook leuk vinden. Daarom vraag ik het hier, zodat ik zo veel mogelijk verschillende reacties krijg en daaruit een goeie keuze kan maken.

Kom maar op met de reacties dus!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gefeliciteerd met jullie huwelijk... en ga zo door... ik ga er vanuit dat jullie huwelijk een gelukkige voortzetting is van hoe het nu is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Deva. Ik ga daar ook vanuit.

Het beste antwoord

Hoi, Leuk dat je gaat trouwen! Veel geluk.

Op onze trouwdag hadden we een karikatuur tekenaar
gevraagd om tekeningen van de gasten te maken!

Wij waren ondertussen foto's maken.

De gasten vonden het leuk, en kregen naderhand een leuke tekening van zichzelf mee.
Het was een sneltekenaar.

en idd karaoke;
een playstation2 of 3 met microfoons is gemakkelijk aan te sluiten op een tv daar, Abba is bijv. voor veel mensen leuk
om mee te zingen, iedereen kent de liedjes en geeft
mensen een goed gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die karikatuurtekenaar gaat het worden. Dank voor je reactie. Echt heel leuk idee! +11.

Andere antwoorden (9)

Om de dag te vullen zou je eventueel oud Hollandse spelletjes kunnen doen.

Kun je misschien aangeven wat je wel- en niet leuk vindt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat de kinderen een play back show doen, en voor de ouderen kareoke. Komt toch wel lol van denk ik, en kost weinig .Misschien hebben de gasten ook nog iets bedacht.
Probeer dat te pushen!
Succes, en een fijne dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst: gefeliciteerd met het aanstaande huwelijk!
Suggesties komen wellicht later. Nu eerst slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gefeliciteerd.
wat sommige al zijde karaoke.
of quizje over betrokken familieleden.
maar meestal hoef je iets niet te plannen hoor, en kom je met gewoon gezellig kletsen al een heel eind.
mensen laten zich vaak niet verleiden tot spelletjes op een trouwerij.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al wat argumenten voorbij zien komen...

Maar is het niet zo dat dit jullie dag is en niet die van de familie? Doe vooral wat jullie leuk vinden...

Als ik terug kijk naar de bruiloft van mijn zusje dan was het voornamelijk muziek van Dj Tiësto en Armand van Buren. Dat ik dat niets vind doet er dan helemaal niet toe...

Met andere woorden: Richt de dag vooral zo in als jullie dat willen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor ons moet het vooral een leuke dag met de familie en vrienden worden. Het is voor ons belangrijk dat iedereen het zo veel mogelijk naar zijn zin heeft.
Wij hebben op onze trouwdag een uurtje een goochelaar ingehuurd. Voor de kinderen is dat fantastisch (hij deed ook ballonbeesten bijvoorbeeld) en ook oudere mensen verbaasten zich over zijn kunsten. En de prijs viel ook wel mee.

p.s. alvast gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een paar schildersdoeken en tubes verf (vaak goedkoop te krijgen bij kruitvat) en laat je gasten in groepjes allemaal een schilderij maken over jou en je partner. Hun schilderij wordt bijvoorbeeld geplaatst in een verkant, en ze moeten dus rekening houden en overleggen met de groepjes van de aangrenzende schilderijen omtrent de beschildering van de grensstroken.

Erg leuk voor de deelnemers, versterkt de onderlinge band en je krijgt een heeeeel persoonlijk kado.

En ja, uiteraard van harte! Geniet van de dag, en die nog komen gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk idee, +1 Wel een tip erbij: zorg ook voor wat schorten of iets dergelijks, je familieleden trekken waarschijnlijk hun mooiste kleren aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is redelijk essentieel... goede toevoeging!
Voor de kleintjes zijn eenvoudige mogelijkheden om te knutselen altijd een welkom tijdverdrijf. Dat kan zelfs het kleuren van een kleurplaat met het bruidspaar erop zijn.

De rest van het programma kan inderdaad een verzameling van een aantal spellen zijn, maar in een beperkte mate om het geen verplichting te laten worden. Zelfs Ganzenbord, Mens erger je niet of gewoon allerlei spellen die met huwelijk te maken hebben.
Zoek iemand of laat de ceremoniemeester hierin een rol spelen.