Ben ik overbezorgd omdat ik elke avond mijn kinderen check?

Elke dag voor ik ga slapen controleer ik de kids. Beide onder de 3 jaar oud.
Nu vind iedereen dat overdreven. Is dat wel zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
amigo
13 jaar geleden
Bedoel je wel even gaan kijken of ze goed liggen te slapen, het had ook op luizen of teken kunnen zijn nl.
Mijn oudste is 10 en ik ga ook altijd even kijken en dat blijf ik voorlopig doen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker blijven doen! Ik vraag me af hoeveel die 'iedereen' eigenlijk om hun kinderen geven (als ze ze hebben)...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die zeggen dat het overdreven is, zijn niet goed wijs!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe het ook eigenlijk iedere avond, en even weer de dekentjes rechttrekken enzo.

Het beste antwoord

Nee hoor helemaal niet overdreven.

Ook ik doe dit elke avond, mijn dochter is 3 jaar. Elke avond voor ik ga slapen eerst nog even bij haar checken.
Of alles ok is en of ze goed onder de dekens ligt.
Slaapt zij goed..dan slaap ik goed....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies, zo is het bij mij ook ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies! +

Andere antwoorden (27)

Ik vind het heel normaal dat je, voor je zelf gaat slapen, nog even bij de kinderen gaat kijken.

Al is het niet uit bezorgdheid, dan nog is het gewoon fijn om te zien dat ze er goed bij liggen en lekker slapen.

Hebben die "iedereen" die dat overdreven vinden,
zelf wel kinderen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf geen kinderen, maar als de neefjes en nichtjes eens zijn logeren doe ik precies hetzelfde. Lijkt me normaal dat je nog even kijkt of alles goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind in ieder geval van niet.

Er zal wellicht niet zo snel iets gebeuren, maar je stelt jezelf op deze wijze wel gerust van het feit dat er niets bijzonders aan de hand is, dat lijkt me alleen maar goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dat niet overdreven. ik vind het heel normaal.
en het is zo mooi om naar slapende kindjes te kijken,.
13 jaar geleden
De oudste van mij is 16 en de jongste 7 en ik kijk nog steeds even om de hoek als ik op bed ga.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is heel normaal hoor, en vergeet niet 'iedereen' weet het altijd beter. Doen waar jij je goed bij voelt en je niet zo veel aantrekken van wat anderen vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doe ik ook, laatste ronde voor ik naar bed ga, even checken of ze er lekker onder liggen, kleren klaarleggen voor de volgende dag, ze zijn 6 en 8, niks overdrevens dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee absoluut niet.
Ik doe het ook elke avond, geef haar nog een kus....
Geeft haar ook een fijn gevoel.
Gewoon blijven doen.
Is echt niet overdreven is gewoon moederliefde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor.Want misschien liggen ze wel niet meer onder de dekens en dat is nu koud en dan kun jij ze nog even lekker onder de dekens doen.Tot een jaar of 10 heb ik het bij mijn oudste dochter gedaan nu is ze 12 en ga ik nog weleens boven kijken als ik ga slapen.Mijn jongste kind 4 jaar hier ga ik elke avond even kijken.Het hoort er een beetje bij en ik vindt dat je juist een goede ouder bent door dit te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterker nog...ik zou het zelfs raar vinden als iemand dat niet zou doen!....is toch altijd heerlijk om nog even naar je slapende kind te kijken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben een gastouder als de kinderen liggen te slapen of een middag dutje controleer ik het wel 4 keer vooral als ze onder de 2 jaar zijn dus het is normaal dat je dat doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is normaal hoor want ik ben 14 en mijn ouders komen nog steeds kijken...dus je bent niet de enige xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks mis mee. Jij voelt wat jou comfort geeft in de opvoeding van jouw kinderen. Ik deed precies hetzelfde toen mijn kinderen jong waren, gewoon een laatste controle voordat je de lange nacht ingaat. Jij doet wat jij wilt en wat voor jou goed voelt. Basta.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor zeker niet, ik vind dat zelfs fantastisch dat je gaat kijken, beter en bezorgde ouder dan iemand dat er niet achter kijkt!
En overdreven is dat zeker niet!!!
Dat is moedersnatuur....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee! Soms liggen ze toch echt te warm of te koud (en dat hebben ze dan zelf niet door) of je kan zo nog gewoon eens lekker genieten van je slapende kroost. Is toch heerlijk? Het is een beetje een automatisme denk ik ook. Ik doe het bij mijn jongens (9,8 en 7) ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen , die neiging hebben veel ouders de van hun kinderen houden.
Het is niet alleen controle maar ook de vertedering als je je kinderen zo lekker ontspannen ziet slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks overdrevens aan. Mijn ma deed het tot ik ging puberen, meestal merkte ik er niks van, maar die keren dàt ik wakker lag, on dik het eigenlijk heel fijn, dan kon ze me even instoppen en dan was het toch makkelijker om alsnog in slaap te vallen.
Dus als jij het wilt en zolang je kinderen niet zeggen: "Maha, toe nou! Hou es op!", gewoon lekker blijven doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wie die iedereen is, maar ik vind ze maar raar.
Het is heel gewoon om voor het slapen gaan de kinderen even te controlleren.
Ik kijk ook altijd even naar mijn dochtertje of alles goed gaat. Ik geef haar altijd nog even een dikke kus en dek haar nog even lekker toe. Heeft niets te maken met overbezorgdheid maar meer met de liefde die er tussen de ouder en het kind is.
Is toch ook heerlijk om je slapende kind even een dikke kus te geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niet overdreven! Ik doe het ook altijd. In het begin zelfs vaker. Gelukkig heb ik nu genoeg aan 1 keer haha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon blijven doen, je bent moeder, houdt van je kinderen, en het is normaal dat je je bekommert om hen en dat je je zorgen maakt. En ook uit liefde doe je het, denk ik. Mijn moeder deed het ook altijd, ik ben er al 43 jaar oud mee geworden, niet verwend, helemaal gezond en wel.
Ik zou het echt niet leuk hebben gevonden als ik mijn moeder naar bed zou horen gaan en ze keek niet even naar mij.

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, niet te veel naar de vele adviezen op internet luisteren of in je omgeving, want je doet het toch nooit goed. Meestal heeft je moeder de beste tips.
Ik hoop tenminste voor je dat die tips kan geven. (is altijd moeilijk zoiets te schrijven, stel dat je je moeder niet meer hebt)

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je. En mijn moeder is 48en onder ons :-)
Wat iedereen vindt is niet belangrijk. Jij voelt jezelf prettig om voor het slapen gaan nog even naar je kinderen te kijken. Dus is het goed.
Onbewust voelen je kinderen je nabijheid en dat is alleen maar positief. Anderzijds heb jij gemoedsrust en helpt jouw beter te slapen. Dus ook goed.

Veel geluk in je leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totaal niet ik doe het ook altijd en negen van de tien keer moet ik ze nog onder de dekens stoppen die werken ze altijd van zich af. En anders deed ik het ook mijn zoon is 5 en heb het elke avond nog gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voel je er zelf bij? Is het zo dat je denkt dat er iets vreselijks gebeurt als je het niet doet, dan is het overbezorgd.

Als het 'gewoon' is omdat je ze wil toestoppen, kijken of ze wel lekker liggen of even wil zien hoe lief ze zijn als ze slapen: lekker blijven doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi,
Je geeft aan dat iedereen het overdreven vindt.
Wat die iedereen er van vinden zou niet belangrijk voor jou moeten zijn.
Dus eigenlijk is hier een vraag stellen wederom aan een ander vragen om bevestiging of je er goed of fout aan doet.
Probeer wat meer naar je eigen gevoel te luisteren.
Als datgene wat je doet je kind niet schaad dan kun je met een gerust hart dingen doen die jij als ouder doet.
Overdreven of niet overdreven.
Jij bent de ouder die je bent en daar is het verhaal mee af.
PUNT!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kinderen zijn nu 7 en 10 jaar oud en sinds ze geboren zijn kijken wij altijd voordat we zelf gaan slapen even bij hen. Het is echt een avondritueel geworden. Ik vind het helemaal niets met overbezorgdheid te maken hebben maar meer met "goed zorgen voor". Liggen ze niet te koud (deken afgevallen), liggen ze lekker, gaat het goed?. Helemaal omdat ze nog zo jong zijn, maar als ze ouder zijn geldt dat net zo.

Bovendien moet je vooral doen waar je je zelf het beste bij voelt. Laat je niet teveel beinvloeden door wat "men" vindt als daar geen goede steekhoudende argumenten bij gegeven worden waar je over zou willen nadenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een geweldig moment is dat voor jezelf, als je 's avonds kijkt naar die twee kleine mensjes, volkomen ontspannen slapend in hun veilige bedjes. Wat een rijkdom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent overbezorgd in de positieve zin van het woord, heel goed!! Het zou misschien vreemd voor je zijn als je het een keer overslaat, ik bedoel dat het ook een routine is, de check-up!