Kan je, als minderjarige, mensen ontmoeten die niet uit je directe omgeving zijn, en eventueel meerderjarig zijn?

Hallo, ik ben een jongen van 17 jaar en merk dat ik overal heel graag gezien word, maar ik heb nooit een echte hechte vriendschap noch een serieuze relatie. Ik heb 2 hele lange relaties gehad met meisjes van mijn leeftijd. Deze relaties zijn beide gestopt omdat ik graag meer in een relatie wil opbouwen als hoe een traditionele 17-jarige dat ziet. Bij vriendschappen bots ik ook steeds op het feit dat iedereen in mijn directe omgeving (school, vorige school, dorp) het leven op een puberse manier opvat.
Als gevolg van me nergens op mijn plaats te voelen ben ik ook een jaar blijven zitten. Dit ondanks het feit dat ik zeker niet dom ben of ongemotiveerd.
Mijn vraag is echter of het mogelijk is van ergens mensen te vinden met hetzelfde 'probleem' of mensen die gewoon wijzer zijn en dus waarschijnlijk ouder.
Ik zou graag buiten komen, alleen vind ik het in de clubs waar mijn leeftijdsgenoten heen gaan totaal niets voor mij.
Wat het ook helemaal moeilijk maakt is dat ik nu een zeer serieus iemand lijk wat totaal niet klopt :)
Zoals ik al zei word ik op mijn school heel graag gezien door mijn enthousiasme en humor. Ik ben gewoon op zoek naar mensen die beter bij me passen.

De leeftijd maakt op zich niet zoveel uit, al werd mij al veel verteld dat ik verder zit voor mijn leeftijd.

Ik vind dit tekstje eigenlijk ook niet echt geslaagd maar hoop toch dat er iemand is die raad weet.

Alvast bedankt

Gillis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Je zou bij jezelf kunnen nagaan wat je echt leuk vindt en daar een club bij kunnen zoeken. Bijvoorbeeld je vindt schrijven heel erg leuk, dan kan je een schrijfcursus volgen, waar je weer in contact komt met mensen met dezelfde interesse.

Het kan ook zijn dat je je toch wat anders voordoet dan je bent. Bijvoorbeeld continu vrolijk en grappig. Waardoor mensen dat van je gaan verwachten en ook zo op jou reageren. Misschien als je wat meer serieuzere onderwerpen aankaart, je versteld zal staan over hoe 'volwassen' je leeftijdsgenoten kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag raakt me.Ik als moeder zit met een,,puber,,van 16 die het zo ongeveer als jij ziet.Ze is heel geliefd overal.Ze is geweldig op school.Geweldig in haar bijbaan en stage die ze doet.MAAR van al die flauwekul(volgens haar)op school/werk,wil ze niets weten.Clubs,disco,ze moet er niet aan denken.Wat een kleine kids zijn dat toch,zegt ze dan.
Tja,langzaam maar zeker heeft ze toch mensen/pubers opgezocht,tegengekomen,die haar wel liggen.Ze zijn er wel,niet heel veel maar toch.
Ook trekt ze vaak meer met volwassenen op.Mensen van de leeftijd rond 20 of ouder,dat ligt haar heel goed.Zij heeft die kans om met die personen in contact te komen,misschien jij niet.
Ik zou zeggen,ga toch gewoon maar je eigen gang,je komt toch wel mensen/pubers tegen die op jouw niveau liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is al fijn dat ik niet de enige ben :D Ik heb ergens wel het gevoel dat het wel goed komt, later..
Ik voel me wel goed op school, omdat ik dan niet hoef te denken aan mijn eenzaamheid. Maar zodra de bel gaat en ik naar huis kan val ik in een zwart gat. Ik heb een hele goede band met mijn mama en haar vriend, mijn vader ook maar die woont in Spanje. Dus ik heb niet echt een probleem.. Ik heb dan wel geen vrienden, maar ook geen vijanden. Ik praat ook niet graag over negatieve dingen omdat ik zeer progressief ingesteld ben en dus niet bij de pakken wil blijven zitten.
Alleen merk ik dat ik me steeds minder goed in m'n vel voel doordat ik het gevoel heb alsof ik er niet bij hoor.
Ondanks dat ik steeds wel complimenten krijg over dat ik mooi ben, wijs ben, grappig, ...
Maar op den duur geef ik er niet meer om want ik ben er uiteindelijk precies niets mee want ik sta 'nergens'. Wetende dat ik eigenlijk wel ver sta.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet om te daten of dergelijk, maar is't mogelijk - als je dochter dat ook ziet zitten - van er met je dochter over te praten? Het lijkt me wel leuk van even kennis te maken met iemand die met hetzelfde zit en misschien hou ik er wel een goede vriendin aan over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ik ben blij dat ik als moeder nu ook weet dat er ook andere pubers zijn.ik maakte me soms wel eens zorgen dat ze geen meisje/puber was.voor haar geen uren door brengen met meiden over make-up en kleding en al dat gedoe.dat vind ze allemaal zooooo onzinnig.geld geeft ze alleen uit voor nuttige dingen,niet voor al die flauwekul.haar broer kan ze soms wel doodkijken omdat het zo,n flierefluiter is.haar zus krijgt de volle laag omdat die alleen maar bezig is met make-up,hyve,s en al dat soort gedoe.ze heeft er een broertje dood aan,aan al die onzin.ze is heel erg met haar toekomst bezig,terwijl anderen in de disco hangen,ppff zegt ze dan,ze doen maar,ik heb er geen behoefte aan.maar al bij al,een geweldige meid,eerlijk waar.ik zal haar vandaag je vraag eens voor leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet wel zeggen dat ik het niet zo extreem heb denk ik..
Make-up of plezier maken vind ik zeker geen probleem, en ik erger me ook niet echt aan mensen die kinderachtiger zijn. Ik keur het totaal niet af. Ik heb enkel het probleem dat ik nergens mensen ontmoet waar ik mezelf kan bij zijn.
Ik moet me steeds aanpassen of eenzaam zijn.. Vandaar de vraag waar ik eventueel mensen kan ontmoeten die ouder en/of wijzer zijn.