Als je hem ineens anders ziet, dan is er in jezelf iets verandert. Je hebt jezelf als het ware een andere bril opgezet. Kijk eens wat er bij jou gebeurd is waardoor deze reactie nodig is en leg de schuldvraag niet bij de ander. Het is belangrijk om het bespreekbaar te houden zodat je elkaar kunt blijven begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dan kom je (na een verliefdheid) weer met beide benen op aarde! Je ziet de feitelijke (menselijke) details van iemand, en je denkt er dan rationeel over na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je beseft dat een relatie niet alleen een kwestie van liefde is maar ook van verstand. Gelukgewenst met het verkregen inzicht. Weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat prikkels naar boven komen, die jou irriteren, neem nou heel iets "vrouwelijk", het bekende dopje niet op de tube tandpasta doen, irritatie, en zo kun je er wel meer opnoemen....opdat moment hoeft het geen aanleiding te geven tot ergernis, maar je telt alles bij elkaar op, en dan besef je opeens dat er ook een andere kant is.

Toegevoegd na 12 uur:
vrouwelijk=vrouwelijks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de eerste verliefheid er af gaat en je oogkleppen afvallen.

Liefde maakt natuurlijk niet echt blind, maar we hebben wel de neiging om eigenschappen die eigenlijk wat minder positief zijn een beetje weg te bagatelliseren als we verliefd zijn. Of te denken dat het nog wel veranderd, of erger nog, dat JIJ hem wel kunt veranderen. En juist tegenstellingen, dingen die je geliefde anders doet dan jij, kunnen heel aantrekkelijk zijn.

Als dan de eerste roes voorbij is, kun je merken dat al die dingen die je eerst zo in je partner aantrokken je vreselijk tegenstaan. 'Opposites attrack', tuurlijk, dat is ook zo. Maar dat wil niet zeggen dat 'opposites' ook goed samen kunnen leven. Met iemand die ongeveer op dezelfde manier met het leven omgaat als jij is het uiteindelijk op de lange duur veel makkelijker leven, Maarja, daar wordt je weer minder snel verliefd op.

Vooral op het moment dat je langer dan de spannende afgesproken uurtjes met elkaar kunt doorbrengen (door samenwonen bijvoorbeeld, maar ook al op een lange vakantie) kun je ineens tot het besef komen dat jullie wellicht toch niet zo goed bij elkaar passen als je gehoopt had.

Daar komt ook nog bij dat mensen zich in de eerste fase van een relatie nog wat netter 'gedragen' dan ze op de lange duur kunnen volhouden de schijn meer ophouden. En dan blijkt ineens dat die vlotte, charmante gentleman thuis toch uiteindelijk het liefst op de bank zit met een biertje in de ene hand en de andere hand in zijn broek, of denkt dat in jouw gezelschap ruften het toppunt van intimiteit is. Ook dat kan best gaan tegenstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je wordt dan wakker en je ontwaakt uit de droom.

Net zoals sommige mensen spiritueel ontwaken en merken dat hun Werkelijke leven helemaal niet zo is als ze dachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt doordat je eindelijk je roze bril hebt afgezet en van die roze wolk bent afgekomen. Nu sta je weer met 2 benen op de grond en zie je de dingen zoals ze werkelijk zijn.