Waarom droom ik niet als ik verliefd ben?

Ik ben al een jaar verliefd. Maar ik heb nog maar drie keer gedroomd over mijn liefde, ze waren niet eens alledrie even leuk. Maar mijn vriendin bijvoorbeeld droomt elke avond over haar liefde.
Als ik eraan denk dromen zijn bedrog, denk ik ook gelijk ik ben blij dat ik niet droom over hem! Anders krijg ik nooit verkering.
Maar hoe komt dit: de één droomt niet over zijn/haar geliefde, de ander wel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ten eerste denk ik dat je véél teveel waarde hecht aan dromen... Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Er zijn mensen die geloven dat dromen een voorspellende waarde hebben, of symbool staan voor iets,
maar wetenschappelijk gezien zijn dromen slechts een hersenspinsel. Je droomt sowieso elke nacht, maar herinnert je het vaak niet. Je verwerkt in je dromen gebeurtenissen, gevoelens, angsten en wensen.

Wat ik daarom ook echt niet snap: "Als ik eraan denk dromen zijn bedrog, denk ik ook gelijk ik ben blij dat ik niet droom over hem! Anders krijg ik nooit verkering."

Om je vraag toch te beantwoorden: waarschijnlijk heb je al tig keren over je "geliefde" gedroomd, je weet het alleen niet meer... Maar nogmaals: waarom vind je dit zo belangrijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je droomt wel, alleen je onthoud je dromen niet. waarschijnlijk zijn het ''normale'' dromen, want aparte dromen en nachtmerries onthou je vaak wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo, ik help je even over de 100. kun je ook duimpjes omhoog en omlaag uitdelen :)
als je wil dat je over hem droomt gebeurd het meestal niet want je dromen gaan meestal over de momenten die dag, bewust of onbewust veel inpact op je hebben gehad, maar het kan ook zijn dat je je dromen niet onthoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Droom je dan wel als je niet verliefd bent?

Overdag denk je al de hele tijd aan haar. Daar moet je
's nachts van uitrusten :)

Je kunt niet een wensenlijstje maken voor alles waarover je wilt dromen. De ene slaapt vast en de ander slaapt licht. Zo is het ook met dromen. De ene droomt veel, vaak, vluchtig of intens en kan er uitgebreid over vertellen. De ander is gewoon droomloos de nacht doorgekomen óf weet het de volgende ochtend niet meer.

Iedereen is anders en dat geldt ook voor slaapritme en droomgedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn eerdere reactie maakte ik wel een grapje maar ik weet dat iedereen droomt 's nachts maar het gewoon vergeet. Ik weet ook zeker dat bepaalde dromen wel degelijk betekenis hebben. Maar de meesten gaan toch over het verwerken van de dag. Wil je echt weten of je zo weinig van hem droomt dan kan je een dromennachtboek bijhouden en, voor je gaat slapen, jezelf rustig maar duidelijk voornemen dat je je dromen onthoudt. Op die manier oefen je je, en dan ook de dromen opschrijven zodra je wakker wordt in de tegenwoordige tijd vorm. Dus niet meteen je bed uitvliegen maar even rustig je droom herinneren en opschrijven. Dat helpt goed om ze te onthouden. En dan pas weet je echt of je misschien toch veel vaker van hem droomt als je dacht.
Kristal
13 jaar geleden
Het ligt eraan hoe je dingen verwerkt. Dit is voor iedereen anders..
Dagdromen helpt trouwens tegen nachtmerries..