Ik zou dan allereerst IN de kast gaan, anders heb je al meteen een probleem...

Als je er dan in zit, dan doe je de deur open en kijkt of de kust vrij is en dan stap je er gewoon uit...

doe dan ook weer de deurtjes dicht daarna...

Toegevoegd op 23-06-2009 19:48:39
Als je met deze vraag bedoelt dat je homoseksueel bent en dat wilt gaan zeggen tegen ja vrienden en ouders en zo...

Dan lijkt mij gepast dat je bij het stellen van de vraag er al voor uit komt en niet zo´n vraag stelt die voor allerlei uitleg vatbaar is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet alleen koploper, maar ik krijg ook de meeste minnen, maar dat went vanzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Elisabeth... Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het niet wist toen er nog geen andere antwoorden waren... Nu ik ze zie, dan herinner ik me dat wel, maar destijds niet... Als je het niet gelooft, dan is dat jammer, ik jok niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie de humor er wel van in. En voor hetzelfde geld zou het een grappenmaker kunnen zijn die dit bedoelde en niet hoe die moet verdellen dat hij op mannen valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Sandesh... Daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@xinix : ik zie dat wij 1 van de weinigen zijn die vanavond een beetje'' humor om te lachen ''brengen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang van wel... Droogstoppels allemaal... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik het ook niet begreep vóór ik de antwoorden las. Ga ik doch lekker +1 voor Xinix geven ;)
Door mee te doen met de 'Gay Pride' eind juli in Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je naaste omgeving gaan informeren op een wijze die bij je karakter past. Voorzichtig/vragenderwijs tot hard/duidelijk. In welke mate of heftigheid dit het beste kan gebeuren hangt van jouw gevoelens af. En van wat je in het verleden hebt laten zien aan je directe omgeving.
Sterkte en moed gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel het eerst aan naaste vrienden en familie om te zien hoe ze reageren. Je kan ook doen alsof het om een vriend gaat, en dan kijken of hun reactie positief of negatief is.
Je moet vooral onthouden: Mensen moeten je nemen zoals je bent, als ze dat niet doen, zijn ze je vriendschap/aandacht/liefde/(vul zelf in) niet waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is voor iedereen anders. In mijn omgeving zijn seks en relaties vrije onderwerpen om te bespreken. Bij jouw kan dat heel anders zijn. In dit soort situaties is het denk ik prettig om een vertrouweling te hebben. Daarnaast weer je zelf het beste hoe je omgeving reageert. Je bent wie je bent, succes iig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou de deuren opendoen en dan heel hard :''BOE'' roepen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst met je moeder praten, die weet het waarschijnlijk toch al :) Daarna je naaste familie en vrienden, dan gaat de rest vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''die weet het waarschijnlijk toch al :)''...hahaha ja true true.....
Voor iedereen is een andere manier beter, het lijkt mij het beste om eens met je ouders/ andere familieleden te gaan praten over homoseksualiteit, en dan voorzichtig door laten schemeren dat je zelf ook homoseksueel bent, waarschijnlijk wisten ze dit al, daarna je vrienden, en de rest komt vanzelf wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt grote kans dat iedereen het al weet maar dat ze wachten tot je er zelf mee komt. Ja ze zullen even schrikken maar ze houden van je en nemen je zoals je bent je kan het beter gewoon vertellen eerst aan je ouders en dan komt het wel goed. Veel succes. En geluk in de liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm..
Probeer het als eerste een van je beste vrienden/vriendinnen te vertellen. Vanaf daar kan je verder doorgaan en met diegene bespreken wie het misschien wel/niet accepteren. En dan een voor een mensen het vertellen (let wel op dat je het uiteindelijk iedereen verteld, voordat mensen zich buitengesloten gaan voelen!)
Je ouders weten het waarschijnlijk al.

Ow, en als je bijvoorbeeld op school uit de kast wil komen kan je een hele grote kast in de hal zetten, daarin gaan zitten en erop hangen om .... uur komt er iemand uit de kast. Daarna heel chill uit de kast lopen. Of het gewoon keihard over de gang schreeuwen.. maar meestal doen mesnen dat liever subtieler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebeurt dat op jouw school?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee.. bij mij op school weten mensen het vaak al van mensen die het zelf nog niet weten..
en verder t was een plannetje voor een vriendin van mij:-P ze vond het zelf niet zo'n goed idee, wij vonden het wel grappig..
Ik zou een goed moment kiezen en het dan gewoon eerlijk recht voor zijn raap zeggen. Te beginnen met je vader, moeder, broers, zussen en later de mensen die wat verder van je afstaan. Waarschijnlijk vermoeden ze het al, maar zullen ze het waarderen als je ze het persoonlijk, open en ronduit vertelt. Dat zou ik tenminste vinden. En, om je een hart onder de riem te steken, als ik een zoon of dochter zou hebben die homosexueel is, zou dat me niks uitmaken. Het enige dat een moeder voor haar kind wenst is dat ie gelukkig wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon nu, hoe langer je wacht hoe moeilijker
en de mensen die van je houden zullen dat evengoed blijven doen.
dus organiseer een feestje en neem het woord, dan heb je iedereen gehad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet je vaak is het voor jouw omgeving allang geen geheim meer.
je gedrag is anders je manier van doen ook (bewust of niet) van mijn broertje wisten we het toen hij 14 was ofzo. en hij vertelde het met 18. niemand was geshockt, en toen hij het zei hadden we allemaal zoiets van ''ja maar dat wisten wij al''.
je staat op mensen ik wil wat zeggen, luister goed wat ik doe het maar 1 keer, ik ben gay.homo. maar net hoe je het zeggen wil.
vaak verras je er niemand mee, en heb jij je al die tijd druk gemaakt om niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt angstig bent om uit de kast te komen, kun je wachten op een (eerste) liefde.
Samen met deze persoon zul je je vervolgens sterker voelen. Samen kun je de boze wereld beter aan dan alleen.
Bovendien heb je je geliefde om op terug te vallen als de reacties niet altijd positief zijn.
Het komt vanzelf goed allemaal, bedenk je dat goed.
Liefde is immers het enige dat altijd overwint.
Veel liefde toegewenst.