Iemand geeft je een kado in de vorm van een decoratie wat je afgrijselijk vind, hoe ga je daarmee om?

zeg je eerlijk dat je het niks viond of moet je een toneelstukje op gaan voeren tegen je zin in? decoratie waar je ook nog eens verplicht tegenaan moet kijken, om die ander een plezier te doen, maar wat je zelf eigenlijk helemaal niks vindt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is vast wel een plekje in huis, waar je nooit komt!

Het beste antwoord

Dat heb ik wel ns mee gemaakt jah.
Ik kreeg op mijn verjaardag van die walgelijke ouderwetse kaarsen bakjes. (waar ik ook nog ns niks mee kon.)
maar aangezien ik ze van mijn beste vriendin kreeg, heb ik gewoon aardig gereageerd. ze staan trouwens nu nog steeds op mijn kamer, (wel ergens in een la ..) puur om het feit dat zíj het cadeau gaf. dat maakt het al veel leuker om naar te kijken ;)
misschien ook voor jou een optie?
(ligt er trouwens ook maar net aan van wie je m hebt gekregen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb ze van mijn kinderen gekregen en heb ze nu al een paar maanden in het zicht staan, moffel ze wel een keer weg, al zal ik ze wel bewaren en lijkt me een goed idee dat als zij op zichzelf gaan wonen ik ze terug verras met hun eigen kadootje, die zij zelf dan wel mooi vinden en een mooie herinnering misschien... Dat duurt alleen nog wel even gezien het feit dat zij 7 en 12 zijn :D

Andere antwoorden (3)

Het hangt er helemaal vanaf wat de relatie is tussen de persoon die dat gaf en jou. Is het een kennis, dan kan je dat toneelstukje opvoeren; en het cadeau leg je 's avonds bij de spullen voor een rommelmarkt. Is het een goeie vriend dan kan je ludiek reageren zoiets van Maar wat maak je me nou, had jij echt gedacht dat ik dit mooi zou vinden....? Neem het alsjeblieft mee terug om iemand anders blij mee te maken! Dat kan je doen als je de persoon goed genoeg kent om in te schatten hoe hij/zij dat zal opvatten.
Amadea
13 jaar geleden
Persoonlijk ben ik voor eerlijkheid. Maar dat kan ook in gradaties ;-)
Je kunt vriendelijk dankjewel zeggen, en verder niks.
Om daarna de decoratie weg te geven, dan wel te verkopen, dan wel weg te gooien.
Niemand kan jou verplichten in je eigen huis naar iets te kijken wat je niet mooi vindt, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de etiquette mag je nooit een geschenk weigeren.
Enkel enorm grote of ‘beweeglijke’ cadeaus mag je beleefd afslaan als je er niet expliciet om hebt gevraagd. Het is immers not done om iemand ongevraagd met een huisdier, boot of meubel op te zadelen.

Maar als je nu de geschenkgever niet wil kwetsen met een weigering, dan neem je het geschenk toch gewoon aan? Je hoeft het toch niet in huis te zetten of te hangen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enorm grote of beweeglijke cadeaus? wat moet ik daaronder verstaan? Maar etiquette doe ik niet aan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, alsjeblieft: een olifant!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, of een auto. Een BMW bijvoorbeeld. Lelijk!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rofl suus!!! + hahaha