Hoe leer je de liefde weer te vertrouwen?

Als je écht geen flauw idee hebt hoe een normale, gezonde relatie eruit ziet en dat alleen weet van zien en horen zeggen? Hoe moet je dán je nieuwe mogelijke partner vertrouwen?
Wat is het beste om dan voor ogen te houden als je een nieuwe liefdesrelatie aangaat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het boek van je verleden afsluiten (lees, verwerken en er iets mee doen). Leermomenten meenemen, niet achterom kijken, maar vooruit, en je compleet open minded, en blanco opstellen. Je zorgen maken over de toekomst = de verkeerde kant op fantaseren.

Elk persoon is anders. Je kan het gedrag uit een vorige relatie niet kopiëren in de volgende bij een totaal ander individu.

Je moet de mens op die manier "een kans geven". Tuurlijk, niemand weet 100 % hoe het leven gaat lopen, en niemand kan je een garantie geven, dat je volgende relatie lukt. Dat is het risico, maar de liefde méér dan waard!! ;-))

Heel veel succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ! vanwege deze: Je zorgen maken over de toekomst = de verkeerde kant op fantaseren..
Dat geeft je wel stof tot nadenken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gepikt van de Dalai Lama ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk boek bedoel je? Thnxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een figuurlijk boek

Andere antwoorden (7)

Jezelf de vraag stellen hoe je denkt dat een normale relatie eruit ziet en je afvragen wat je zoekt in een partner. Niet uitgaan op de uiterlijke kenmerken maar ook kijken naar de innerlijk. Leer zijn vrienden kennen, en kijk hoe zij met mekaar omgaan (schelden ze veel, of kunnen ze op mekaar bouwen).Verder volg je intuïtie, als je gevoel zegt NEE, geef hem/haar verder geen kansen, dit zal uitlopen op een regelrechte ramp voor jou!
Maar als je het hebt over hoe vind ik een goed betrouwbaar persoon, die vind je niet, die kom je tegen. Als je gaat zoeken kom je alleen maar uit bij de verkeerde. Hoe oud je ook bent, haast je niet.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door langzaam maar zeker een nieuwe en goede relatie op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In eerste instantie is het belangrijk dat je je er goed bij voelt. Aangezien je weet wat slechte relaties zijn is het makkelijker in te schatten waar je vooral niet wil zijn. Wat in feite een waardevolle schat is, want zo kun je beter inzien wat wel goed voor je is. Want alles wat niet goed voelt, creert innerlijke wensen. Wat zijn je innerlijke wensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg langzaam beginnen. Vriendschap. Platonisch.
Elkaar leren kennen. Veel met elkaar optrekken. Ook mailen, om je gedachten goed te kunnen formuleren. Niet te snel, te vast.

Je voelt als je er klaar voor bent. Dat je niet meer achterom kijkt, maar vooruit.

Het kan ook zijn dat je die ander nog niet tegenkomt. Niet te hard zoeken. En dan intussen goed aan jezelf werken. Jij bent iemand. Zelfvertrouwen. Stevig op je benen staan. Je bent het waard, een fijne relatie. Met minder geen genoegen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te lezen heb je wel relaties achter de rug. Kennelijk dus relaties waarin het vertrouwen werd geschaad.
Ik durf zelfs te wedden dat het schaden van vertrouwen ook al van VOOR die relaties aan de orde was en zelfs een diepe oorsprong kent in je jeugd.
Die relaties en het 'schaden' van vertrouwen is dan slechts een nasleep van die vroege ervaringen in je jeugd.

Die ervaringen van vroeger zijn nog zo sterk dat je al van te voren een issue hebt met het 'schaden' van het vertrouwen. Nog voor dat je een nieuwe relatie aan bent gegaan.

De oplossing ligt om die oorspronkelijke ervaringen te gaan onderzoeken, verwerken en deze in een nieuw kader te gaan plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens! Goed advies, jammer dat ik geen plusje kan geven~..
Door ook over relaties te praten met anderen. Hoe gaan je vrienden om met ruzie in een relatie? Hoe lossen zij conflicten op? en hoe verdelen zij de taken in huis? hoe belangrijk is seks bij hun.Hoe uitten zij genegenheid?

Je hoeft het wiel niet alleen uit te vinden. Het is goed om dingen te bespreken met vrienden die normaal in beslotenheid gebeuren. Daarom is je partner niet je beste vriend, maar je minnaar/partner. Met je beste vrienden kun je hier over praten. Dan krijg je vanzelf feedback: "goh doen jullie dat zo? wij lossen het zo op", Of : dit is foute boel!

Je kunt je partner vertrouwen als je zelf sterk in je relatie staat. Je staat niet alleen, maar je hebt ook altijd steun nodig van derden. dus praat er over met je vrienden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door op jezelf te vertrouwen. En te luisteren naar je intuitie als iets niet goed voelt. Ook door van van jezelf te houden dan kan je niet zoveel overkomen. Want dan eis je dat iemand je met respect behandeld omdat je het zelf ook doet.

Dus het hang niet van de ander af, maar van je eigen gezond verstand.