ik heb ruzie met mijn vriendin hoe kan ik het goed maken?

ok het begon allemaal heel aardig enzo gewoon leuke gesprekken enzo. toen begon ik haar leuk te vinden. ik heb haar dat vertel. ze wist nog niet of ze mij leuk vond ik vroeg sta je er wel open voor? zei ze ja dus wij hebben wat leuke gesprekken gehad
toen begon ze foto's te laten zien. en toen heb ik iets heel stoms gedaan ik heb min of meer per ongeluk gezegt dat ze op een foto een beetje dik leek maar dit zei ik pas nadat ze vroeg wat ik er van vond en ik dacht ik ben gewoon eerlijk.
dus ze werd boos op mij ze voelde zich heel beledigd.

ik heb het de dag erop meteen goed gemaakt met een heel emotioneel en lief verhaal. ze had me vergeven maar ik had het gevoel dat ze ze het neit echt meende ze begon er afentoe nog wel eens over maar dat hebben we gewoon uitgepraat.

tot vanmiddag toen ik uit school kwam. ik zie zoals gebruikelijk hoi en toen zei ze ik hoef je niet te spreken ik heb geen zin om te praten. toen een beetje een discussie en toen zei ze dat ze me nooit meer hoefde te spreken ik moest maar oprotten.
ik reageerde daar natuurlijk heel geschokt en een beetje boos op maar dat is ook wel begrijpelijk als net degene die je leuk vind zegt dat zij je nooit meer wil zien/spreken. op een hele harde en kille manier zonder enig gevoel of begrip voor mijn emoties

toen heeft haar vriendin het een beetje goedgepraat maar het is nog steeds niet opgelost ik ben nog steeds boos/verdietig.

hoe moet ik dit goed maken en wat kan ik eraan doen ik zou het heel graag goed willen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

oke je hebt het dus gewoon zwaar verpest. Je moet ook niet zeggen dat ze dik is.
Een vriend van mij had ongeveer een jaar geleden een vergelijkbare situatie. Hij had via msn een meisje opgezocht dat hij 5 jaar niet meer had gezien. Hij had ook een paar domme dingen gezegt en toen had dat meisje zoiets van 'flikker op man!' Tussen hem en het meisje is het nooit meer goedgekomen. Gelukkig was ik er om hem te helpen en gaat hij nu met een meisje dat hem wel leuk vindt.
Dus ik zeg: ga met vrienden feesten en zoek een andere chick die je gewoon elke dag kan zien. En zeg nóóit dat een vrouw dik is.
Dus suc6...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik heb ongeveer dezelfde situatie ik heb haar 3 jaar niet gezien maar ik ga het wel proberen goed te praten en dan gewoon verder gaan kijken

Andere antwoorden (2)

Eerst een Advies: Vertel een vrouw nóóit; MAAR DAN OOK NOOIT dat ze dik of mollig is. Ook al eisen ze dat je het zegt. Dit valt altijd in verkeerde aarde. Maak ook geen grapjes. Ook al is het nog zo overduidelijk een grap. Ergens kunnen vrouwen er totaal niet tegen. Ik snap zelf niet waarom want er is niet mis met een mollig iemand.

Je kunt het goedmaken door de minste te zijn. Kruip.
Ik weet dat het lastig is. Als je dat niet wilt doen zul je haar gewoon (tijdelijk) met rust moeten laten en het aan haar overlaten of ze je nog wil.

Ik zou zelf stevig heroverwegen of je wat met haar wil. Ze lijkt me niet een van de stabielste personen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je hebt gelijk maar ieder vrouw vat het andes op tog??
de een reageert anders en de ander weer anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals CuriousOne al aangaf zijn er sommige dingen die je gewoon beter voor je kunt houden. Gemeend of niet, zeggen dat iemand (zowel jongens als meisjes) wordt over het algemeen niet goed opgevat. CuriousOne, een plus voor jouw antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar diep van binnen wil geen één vrouwen horen dat ze dik is. Hoe dik of hoe slank ze ook is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kzou graag een keer horen dat ik was aangekomen ;-))
"Dik", is een woord waar een oordeel uit spreekt. Mensen willen niet graag ver/be-oordeeld worden. Dus alle woorden als dom, mager, dik, eigenwijs enz., waar een oordeel in schuilt, kun je beter proberen achterwege te laten.

Wat je wel kan doen, bijvoorbeeld als je je zorgen maakt, is dicht bij de feiten blijven en bij wat je ziet, hoort en voelt.
Dus als zij vraag of je haar dik vindt, geef je een mening en geen oordeel. Je zegt dat je hebt gelezen, dat een bmi van 27 en hoger een gezondheidsrisico geeft. En dat ze dit gewoon zelf kan uitrekenen. Zo geef je haar wel informatie, maar laat je de verantwoordelijkheid helemaal bij haar.

Waarschijnlijk heeft ze jouw opmerking ervaren als dat jij de verantwoordelijkheid voor haar lichaam van haar wilde afpakken.

Ik zou zeggen, laat het even betijen, en zeg daarna dat je haar leuk/lief/mooi vind. Wees wel eerlijk over wat je voelt.