Relatie met minderjarige en dreigende ouders aangifte politie?":

Het gaat erom dat ik een relatie heb met 15 jarige dame ik zelf ben 21 wij houden van elkaar en zien elkaar graag! Daar in tegen willen haar oom en tante bij wie mijn vriendin woont mijn aanklagen als wij contact blijven houden en elkaar willen zien. De aanklacht zou dan zijn dat ik sex met haar gehad zou hebben nou dat is dus niet zo maar ik vraag mij af als mijn vriendin en ik eerlijk zeggen dat het niet zo is zit ik dan als meerderjarige alsnog in de problemen? En als der oom en tante dan vragen om onderzoek te doen bij mijn vriendin ter bevestiging en zij zou zeggen nee omdat ze niet wilt? Zodat ook gevolgen kunnen hebben voor mij??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom hou je niet gewoon 'n beetje afstand dan? Je bent 21 jaar,je zou wijzer moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je haar met rust moet laten, dan is je probleem helemaal opgelost.
Trouwens je bent 21, wat moet je met een MEISJE van 15? Waarom niet iemand rond je eigen leeftijd? Of vind je dat te oud? En het zou fijn zijn als je een reactie zou geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6 jaar leeftijdsverschil is niet zo groot hoor!
Nu lijkt dat wel omdat zij minderjarig is, maar als ze 20 en 26 zijn hoor je niemand meer. Ik raad je aan om wat afstand te nemen tot zij 16 jaar is. Gewoon om problemen te voorkomen. Als jullie van elkaar houden zoals je zegt, overleven jullie dat wel.

Antwoorden (2)

Men kan wel een aanklacht indienen maar die moet wel hard gemaakt kunnen worden en als er geen sperma van jou bij haar gevonden kan worden lijkt me dat toch moeilijk.
Ik denk dat ze je proberen bang te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds 2003 is het mogelijk om tot justitiële vervolging over te gaan, ongeacht of het minderjarige slachtoffer weerstand biedt aan, of zelfs uitnodigt tot de handelingen.

Voorheen kon dat alleen bij personen onder de 12 jaar. Als de minderjarige al 12 was, kon er alleen vervolgd worden als de 12 jarige dit wilde. Nu dus niet meer. Ook al zegt jouw vriendin dat ze het zelf wilt, dan nog kan er juridisch gezien onderzoek gedaan worden.

Dus theoretisch kunnen ze aangifte gaan doen. Echter als de zedenpolitie de zaak zullen onderzoeken en er achter komen dat er geen sprake is van dwang of manipulatie door de meerderjarige, zullen er weinig gevolgen voor jou zijn. Echter, neemt niet weg dat het wèl in onderzoek genomen kan worden. En dat kan een vervelende periode zijn voor zowel jou als jouw vriendin.

Overigens, onderzoek (lichamelijk) bij jou vriendin, daartoe kan niemand haar dwingen. Zelfs haar ouders niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor 't antwoord!