Mijn vriend heeft me geslagen maar ik wil hem toch niet kwijt. Wat moet ik doen?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom sloeg hij je, wat was de aanleiding? Is hij vaker agressief?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangifte bij de politie doen van mishandeling. Je vriendje hoort je niet te slaan. Ongeacht de reden. Zelfs als jij hem hebt geslagen moet hij zelf verstandig genoeg zijn niets te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat me raden. hij kan ook heel lief zijn........Ik kan je vertellen dat er heel veel mannen lief zijn en tegelijk respect hebben voor vrouwen. Laat je nooit slaan en ga op zoek naar een man die zijn handen thuis houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik ook platje, zelfs één keer slaan is teveel. Dan is de liefde zoek....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer hij nu reeds slaat ,wat binnen enkele jaren?

Het beste antwoord

Jaja meis, en hij heeft natuurlijk héél veel spijt...Misschien zei hij wel met tranen in zijn ogen dat hij het niet had mogen doen maar ja... jij daagde hem wel heel erg uit door wat je deed/zei. Toen kon hij zich niet meer inhouden natuurlijk, maar het was niét zijn bedoeling om je te slaan, echt niet, hij houdt toch van je...
Dit zal hij misschien gezegd hebben.
Zucht.

Ik hoop echt dat je beseft dat je één van de vele vrouwen bent die geslagen wordt door haar vriend. En ook dat het een soort patroon wordt in zo'n relatie waarin het slachtoffer steeds de schuld krijgt. (Dat geldt trouwens ook voor vrouwen die hun vriend/man slaan)
En nu? Durf jij nu nog open en vrij te zeggen/doen wat je zou willen? Of zit er ergens achterin je hoofdje nu toch een piezeltje angst dat hij nog eens zal slaan...
Als ik bang zou zijn voor mijn geliefde zou ik gaan, maar jij wilt hem niet kwijt.
Ik zou het gevoel hebben dat ik hem al kwijt wás als hij mij slaat.

Misschien ben je bang om alleen te zijn als je bij hem weg gaat, probeer daar naar te kijken. Want een op angst gebaseerde relatie kan niet bloeien, wel bloeden.

In een aantal andere antwoorden wordt het waardevolle advies gegeven om na de tweede keer dat het gebeurt weg te gaan. Lijkt me een heel goed idee. (Hoewel na de eerste keer nog beter vind ik zelf). Ondertussen zou je op internet eens op kunnen zoeken hoe dit soort relaties zich meestal ontwikkelen zodat je alert kan blijven en je kracht niet gaat weggeven aan je vriend.
Ik vermoed namelijk dat je emotioneel sterk afhankelijk bent van hem. Misschien ben je ook onzeker zodat je het gevoel hebt dat je niet iets beters kan krijgen dan hem, dan iemand die je slaat.

Zorg ervoor dat je onafhankelijker wordt meis, dan kan je in vrijheid kiezen of je hem echt wilt of niet. Dan is die keuze niet meer gebaseerd op onzekerheid en angst om alleen achter te blijven. Dan creeer je een goed leven voor jezelf, en zonder hem. Dat kan heel goed samen gaan, héél goed zelfs.
En dan kom je vanzelf wel iemand tegen die jou met liefde lief heeft...

Moed wens ik je toe, veel moed en inzicht!
Kristal
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
juist en mooi gezegd, +
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Rieneke, ik hoop dat ze er een beetje moed uit kan putten om te doen wat voor haar zelf het beste is...

Andere antwoorden (8)

Het is misschien vervelend maar zoals iemand die ik ken altijd zei: de eerste keer ben je slachtoffer, daarna ben je vrijwilliger. Mijn advies is toch echt dat je weg moet gaan bij hem.

Wat zegt hij er zelf over?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3x raden wat hij zegt: Sorry ik doe het nooit meer enz. enz. enz. Tot op een bepaald punt dat hij weet dat ze hem toch steeds vergeeft. Ken genoeg van dit soort verhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja, je weet het niet. Misschien was hij wel knalbezopen terwijl hij nooit iets drinkt. Niet dat dat een excuus is maar het zou een herhaling in de toekomst onwaarschijnlijker maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat maakt het juist nog erger. Ook op het moment dat je hebt gedronken moet je je kunnen inhouden. Een vrouw sla je niet. Ik heb ook vaker knallende ruzie gehad met mijn vriendin terwijl ik dronken was. Ik zou haar ooit wel kunnen slaan, maar zal dit nooit doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dat ook nooit doen bij mijn vriendin maar let op wat ik schreef: terwijl hij nooit drinkt. Dat zou dus de waarschijnlijkheid van herhaling verminderen. Gewoon omdat hij in de toekomst niet meer zal drinken. Maar hoe dan ook mag je nooit slaan. Vooral niet iemand die je vertrouwt en die weerloos is tegenover je...
Iemand die jou zo behandeld, is jouw liefde niet waard. Mijn advies is om een goed gesprek met hem aan te gaan, en desnoods bij hem weg te gaan, als hij niet bereid is zijn fout toe te geven en/of er aan te werken.

Toegevoegd na 49 seconden:
En doe aangifte. Laat dit niet zomaar voorbij gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
praat met hem, waarom heeft hij het gedaan. was hij kwaad (cursus woedebeheersing) of een andere reden. praat met hem en zoek een oplossing. als hij niet meewerkt of het nog een keer doet zou ik hem dumpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkele reden is goed om te slaan. En zij moet geen oplossing zoeken. HIJ heeft een probleem.
Mijn ervaring is dat hij waarschijnlijk vaker zal slaan.
Ga in ieder geval na de tweede keer slaan weg !
Ook al belooft hij beterschap !!
Anders zorg je er zelf voor dat je waarschijnlijk een rotleven tegemoet gaat !!
Ik wens je veel sterkte toe !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die dat doet je liefde niet waard! Probeer desnoods nog met hem een stevig gesprek aan te gaan en dat ie dan ook echt belooft het nooit meer te doen en anders zie ik geen andere keuze om toch weg te gaan.
12 jaar geleden
Jij wilt hem toch niet kwijt.

Dat kan ik mij heel goed voorstellen.

Was het een keertje een tik, uit kwaadheid?
Of heeft ie echt staan meppen?

Dat vind ik nogal een verschil maken.

Hoe lang kennen jullie elkaar?
Heeft hij vaker onbeheerste woede-uitbarstingen?
Dat telt allemaal mee.

Maar EEN ding is zeker:
Jij accepteert het NIET > - dus NOOIT, nog een keer.
En dat maak je hem heel goed duidelijk.

Zorg alsjeblieft dat je een sterk en volwassen en onafhankelijk mens bent, en laat hem dat merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs één keer slaan is teveel, momo.
Dan is de liefde zoek....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik niet Siska. Dat hoeft niet altijd.
Ik heb mijn kind heel vroeger, wel eens een tik gegeven,
uit wanhoop, onmacht etc.
Je kan niets doen. Aangifte doen zal enkel aanleiding zijn tot meer ruzies en geweld. Hij weet al lang dat je hem niet kwijt wilt. Daar profiteert hij van.

En geloof me, dit is nog maar het begin. Eens een man geslagen heeft en jij pikt dat, dan is voor hem de weg vrij naar meer geweld en uiteindelijk mishandeling. Als je niet bij hem weg wil, dan ben je niet te helpen, sorry....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Goed antwoord
Ik ken zowel jou als je partner niet . Ervan uitgaande dat jullie relatie tot nu toe respectvol was (ik ken ook een jongen die zijn exvriendin 1 x geslagen heeft, maar dit gebeurde uit zelfverdediging tov haar, met als gevolg een gehoorbeschadiging voor hem) en hij jou, om wat voor een reden dan ook, een klap gaf, dan zal je het nog heel erg moeilijk krijgen. Je zegt nl. al dat je hem niet kwijt wilt nadat hij je geslagen heeft. Je verstand en gevoel spreken elkaar tegen. Je zult wel duizenden redenen kunnen op noemen om bij hem te blijven, maar deze ene reden is genoeg om hiermee te stoppen. Dit is geen gelijkwaardige relatie tussen 2 volwassenen. Een gebeurtenis als dit is niet meer te lijmen in een "stabiele" relatie. Het laat altijd sporen na en heel veel verdriet. Je zult toch zelf je beslissing moeten nemen. Veel kracht toegewenst.