Kunnen we in het begin van een relatie ons helemaal op laten gaan in de sex of letten we meer op andere dingen?

Ben je net je met je partner samen, natuurlijk krijg je dan sex.
Laten wij ons dan helemaal gaan of letten we juist op heel veel dingen van de ander en van ons zelf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (9)

Ik denk het eerste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het begin heb je alleen maar oog voor elkaar.
Later krijg je weer oog voor andere zaken, en wil je bijvoorbeeld dolgraag twee theebekers hebben, in plaats van één.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik dacht ook al Pickwick te ruiken. Maar de happinez zegt ook veel, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, ha ...
Antwoordman op z'n best. +10. O nee, dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De happinez ligt op de tafel bij ons op het werkt. Niets verkeerds mee toch, om even door heen te bladeren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ik lees ook wel eens de Privé of de Libelle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bedoel ik
In het begin van de relatie, vooral een eerste keer, kunnen partners zich onzeker voelen over de eigen lichaamsbouw. Als ze merken dat de partner hen moooi vindt en ze zich geaccepteerd voelen kunnen ze zich meer laten gaan. De rem gaat eraf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dat niet voor iedereen hetzelfde.
Ik ken vriendinnen die waren zo onzeker dat ze absoluut niet konden genieten van die eerste keren, bang dat ze niet mooi genoeg waren enz.
Dus het duurde even voordat ze zich er echt aan over konden geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het begin zal het "aftasten" zijn en wellicht wat terughoudend. Je gaat vervolgens proberen te ontdekken wat de ander fijne of erg lekker vindt. Zelf hoop je natuurlijk dat de ander ook een heel spannend initiatiiefvoor je in petto heeft! Veelal durven we niet gelijk bespreelbaar te maken wat en hoe we het liefst met elkaar willen doen spelen. Dit veelal uit onzekerheid of je sexuele voorkeuren bij de ander tot afkeer zou kunnen doen (ver)leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van beide wel. Je kunt je wat onzeker voelen in het begin, maar je kunt je juist ook heel lekker en zeker voelen. Helemaal super verliefd en je dan inderdaad helemaal laten gaan en genieten maar....;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je let ook op andere dingen juist heel veel-je wilt de ander je van je beste kant laten zien-hoe je in de omgang bent met vrienden-hoe verzorg je je-het leven draait niet alleen om sex-je bent iedere dag samen en moet het goed zitten tussen elkaar-wat heb je aan een goed sexleven terwijl je elkaar overdag niet uit kan staan bij wijze van spreken.
Dus mijn antwoord op je vraag is:
We letten meer op andere dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is de periode van verliefdheid en passie in het begin van elke nieuwe relatie. De verliefdheid giert bij beiden door de aderen en er is veel tijd voor romantiek en erotiek. In deze fase hebben beide partners vaak veel zin in seks en willen vaak ook evenveel. Dit komt natuurlijk door de verliefdheid maar ook door de nieuwigheid; elkaar (seksueel) willen leren kennen, verkennen, samen één worden. Er wordt door zowel de man als de vrouw veel tijd en zorg genomen voor de kwaliteit en de kwantiteit van de seks.

Dit een belangrijke fase omdat hier een basis wordt gelegd voor de volgende fasen in de relatie. Openheid, eerlijkheid en vertrouwen zijn dan ook heel belangrijk in het begin. Des te meer dit aanwezig is des te groter is de kans op een langdurige relatie

De verliefdheid en passie beginnen plaats te maken voor andere zaken in het leven zoals het werk, hobby's, vrienden en kennissen. De seks wordt iets rustiger en het lijkt alsof er een vast patroon in begint te sluipen is. Dit geldt niet alleen voor de seks maar ook voor het normale leven. Partners gaan zoeken naar stabilisatie door samen een huis te kopen, samen een financieel plan te maken of in het huwelijk te treden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wil je daarmee vervolgens zeggen? =p
Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. Wel maken we de ander helemaal gek met seksuele toespelingen, fantasieën, romantische momenten.