Hoe spreek ik het meisje waarop ik verliefd ben, maar die ik niet goed ken, aan? En hoe vraag ik haar uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Heb eens een programma op t.v. gezien waar een jongen een ijsklontje kapot trapte voor haar neus, met de woorden:"zo, het ijs is nu gebroken, zullen we dan nu maar wat gaan drinken"
. Dat vond ik wel heel erg origineel. En bij een drankje raak je al snel aan de praat.
Ik wens je in elk geval veel succes.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die is al jaren zwaar uitgemolken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgemolken of niet, ik vond het een mooi antwoord en heb er aldus een + voor gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kon hem nog niet. MAar hij is zeker heel sterk. +1!

Andere antwoorden (6)

vraag haar wat ze gaat doen vandaag? En vraag of je mee mag (als het iets leuks is) zeg vervolgens dat je het leuk vindt om bij haar te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In eerste instantie beter niet. Zorg er eerst voor dat je haar beter leert kennen. Probeer er achter te komen of ze misschien al een vriendje heeft...

En probeer er achter te komen wat haar hobby`s zijn.
Misschien zit daar wel een hobby bij welke jij ook hebt.
Wordt dan lid van dezelfde sport/hobby vereniging waar zij ook lid van is. Dan kom je haar vaker tegen, raak je met elkaar in gesprek over de hobby, en dan wordt het ineens vrij makkelijk om tijdens een leuk gesprek te vragen of ze misschien zin heeft om een keertje met je uit te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lid worden van de zelfde vereniging vind ik wel ver gaan. Waarschijnlijk zit je al op een vereniging allicht een andere dan zij wanneer je dei hobby ook hebt. Om dat van de ene af te gaan en naar de andere waar zij zit op te gaan... Gaat ver. Kan je beter gewoon vragen of ze is met je iets leuks wil doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rick: De vraagsteller zegt verliefd te zijn. In dat geval kun je mijns inziens dus best wel zover gaan om lid te worden van de zelfde vereniging.
Als je echt verliefd bent ga je er voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm.. jullie hebben beide gelijk lol
Als je haar ergens tegen komt kun je beginnen met iets algemeens. Zoals iets over het weer 'Wat een regen he?' 'Wat is het koud he?' 'Heb je ook zo genoeg van die sneeuw?'
Misschien kom je haar soms wel 3x achter elkaar tegen en kun je iets zeggen van 'Goh, ik kom je steeds tegen hier he.. wel toevallig! Waarom ben jij hier?' of 'Waar ben jij op weg naar toe?' of 'Kom je hier ook om te ... ?'
Verder kun je natuurlijk beginnen met een complimentje, maar hoe slechter je haar kent.. hoe onpersoonlijk het complimentje zou moeten zijn. Als je iemand al wel een beetje kent zou je een complimentje kunnen maken over haar haar, haar make up, een kledingstuk, sierraden, schoenen..
Maar als je haar nog maar amper kent.. misschien kun je iets vinden wat echt opvalt? Heeft ze iets aan of om wat jij echt heel leuk vind? Denk aan een opvallende kleur schoenen/ jas / tas of iets op of aan haar tas / jas.. (Voordat dit heel vaag klinkt.. ik kom op dit idee omdat ik zelf buttons en patches op mijn tas heb van mn favoriete bands en ik krijg hier regelmatig een opmerking over van iemand die die bands dan ook goed vind. Dat is dan niet raar ofzo.. terwijl als die persoon had gezegt van goh meid wat heb je een mooi vest aan.. dat is dan weer raar als je elkaar niet of amper kent.. snap je?)
Zoek naar iets wat jullie samen hebben meegemaakt of wat jullie allebei waarnemen (ik heb geen idee welke leeftijd jullie hebben.. ) bijvoorbeeld klagen over dezelfde leraar, baas, collega, de lift die het al weken niet doet, het zout in de supermarkt die al dagen is uitverkocht, dat jullie allbei zo vaak geen bereik hebben op je mobiel, een auto die voor jullie langs vliegt, een bus die door een dikke plas rijdt en mensen nat maakt, een opvallend persoon die langsloopt of ehm.. verzin zelf nog iets!

Pas als je een keer of 3 met elkaar in gesprek bent geweest, ook al zijn het onzinnige gesprekken.. , dan kun je misschien zelf wel een beetje zien hoe ze reageert. Geïnteresseerd of helemaal niet? Na een tijdje kun je aangeven dat je haar een leuke meid lijkt en of ze zin heeft om eens wat te gaan drinken (of daar aan de straat ff op een bankje te zitten.. ) volgens mij kun je beter iets kleins ter plekke afspreken dan meteen een afspraakje plannen. die stap is veel te groot misschien.

Nou, ik hoop dat je hier wat aan hebt. ik heb ook maar wat zitten typen :-) Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt eerst met haar een praatje en dan vraag je aan haar: Goh ik zou het leuk vinden om een keer iets met je te drinken, te gaan eten, naar de film te gaan of zo. Zeg leuke dingen tegen haar, geef haar complimenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon aanspreken. 99 % kanns dat het niets word, maar niet geschoten is altijd mis. Maak je niet druk. Er staan vele wachtenden daarna, en je zult ook op die even verliefd zijn. Als je naar een Jeans zaak gaat, pak je ook niet de eerste spijkerbroek waarop jouw oog valt.
Vraag haar of ze mee wil, naar de film of de kroeg waar jij vanavond of morgenavond zelf heen wil. Blijkt ze een bore te zijn, dan heb je dat vast gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg het gewoon.
bijvoorbeeld 'hoi, ik vind je leuk, heb je zin om mee uit te gaan?

hoe eenvoudiger en eerlijker, hoe beter.