Hoe overtuig je iemand dat zijn vriendin vreemdgaat?

Een vriend van mij heeft sinds kort een vriendin alleen ik hoor van haar ex dat ze nog steeds met hem wil afspreken en dit ook al heeft gedaan. Maar hoe overtuig ik die vriend van mij? Hij wil me niet geloven omdat zei zo goed kan liegen.

Ik heb verder ook geen bewijs dat ze dat doen alleen zijn woord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (13)

Als jij het niet zeker weet, mag je daar ook niet mee bemoeien. Het is zijn relatie en hij vertrouwt haar, wat jij ook zegt!

Als het zo is, zal hij er zelf achter moeten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet.

Probeer het hem 1 keer duidelijk te maken. Werkt dit niet dan moet hij er zelf maar achter zien te komen.
Pijnlijk? Ja
Hard? Ja ook

Maar wel een wijze les.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou als hij je niet gelooft,dan kan jij er ook niks meer aan doen.jij heb je plicht gedaan

zeg hem ik neem het wel een keer op met mijn telefoon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, heel moeilijk dit!

Ik weet niet of er zelfs wel een manier bestaat. Tenminste zoals ik het heb ondervonden was dat niet zo. Een vriend van mij overkwam hetzelfde, en zelfs toen 3 personen tegen hem vertelde dat zijn vriendin vreemd ging geloofde hij het nog steeds niet.

We hadden zelfs een foto als bewijs, maar die kon volgens hem net zo goed gefotoshopt zijn.

We hebben dus ruzie gekregen en uiteindelijk is het na bijna 1 jaar toch nog uitgegaan tussen hem en die meid. Uiteindelijk kwam het toch nog goed, zullen we maar zeggen ;)

Liefde maakt blind. Als hij jou niet wilt geloven dan kun je daar denk ik weinig meer aan doen. Wat ik toen zelf geprobeerd had is om met dat meisje te gaan praten (zij was destijds ook een vriendin van mij). Leverde natuurlijk niks op, want ze vond het onzin maar misschien is dit voor jou wel een optie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet, en hebt het gezegd en klaar. en als het uitkomt zal hij de volgende keer wel beter luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet mee bemoeien...niet jouw pakkie an.......leef je eigen leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft ze niet te overtuigen, diep van binnen is de boodschap wel overgekomen en zal hij of zij zeker alerter worden op het gedrag van de ander.
Verder niet mee bemoeien, je hebt je zegje gezegt en het is nu tussen hun zelf. Anders ben je straks zelf de gebeten hond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het hem niet vertellen !
Liefde verliest het heel vaak tegen vriendschap...
Het beste wat je zou kunnen doen is hem waarschuwen, maar ik zou niet meteen zeggen dat zij vreemd gaat.
Als hij haar daarmee confronteert en hij vervolgens haar geloofd dan heb jij het gedaan!
Zou het niet beter zijn om die vriendin van je vriend ermee te confronteren ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spreek een keer af met de vriend dat jullie wat gaan doen op het moment waarvan je zeker weet dat zij daar ook zullen zijn. Voor jou is het dan een overwachte situatie en voor hem duidelijk waar hij aan toe is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet mee bemoeien , als ze echt vreemd gaat komt hij van zelf achter, het is ook aan haar om aan hem te vertellen ,welk mensen gaan vreemd zonder dat het nooit naar het licht komt , wat jij moet doen goei vriendin van hem blijven
en er voor hem zijn wanneer hij je nodig heeft , het is nooit goed om te bemoeien met relatie van anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet doen!

Als ik de situatie mag schetsen:

Die vriend van jou is jouw ex. Of je hem nu terug wilt of niet, je bent géén objectieve partij.

Je hebt geen enkel bewijs dat zijn vriendin echt vreemdgaat. Je hebt het ook niet gezien. Het enige dat je hebt is van horen zeggen.

Dat van horen zeggen is van dé andere bron die hier niet objectief in staat: háár ex.

Hier tekent zich een heel naar beeld af van twee stokende exen. Als dat niet je bedoeling is: back off. Nu meteen. Het zijn niet jouw zaken (meer), en al heb je gelijk, dan nog ben jij niet degene van wie hij het moet horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet mee bemoeien!

Waarom zou je eigenlijk.
- Je kunt je toch niet intensief bemoeien met alle liefdesperikelen van je "een vriend", vrienden, kenissen etc.
- Waarom zou je die vriend willen "overtuigen"?
- Je KAN hem niet overtuigen want je hebt zelf niet
eens een bewijs....
- Zijn woord, tegen haar woord, tegen .......

Zo ontstaan oorlogen.

Ik neem aan dat je er al een keer over gesproken hebt,
laat het daarbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het afhankelijk is van de vriendschap of het verstandig is om je er überhaupt mee te gaan bemoeien.
Bij kennissen en "gewone" vrienden kun je je er beter buiten laten. Zeker als je niet het idee hebt dat je een hele hechte band met deze vriend hebt.

Hij is natuurlijk hartstikke verliefd op zijn nieuwe vriendin, kijkt door een roze bril en wilt daardoor niets negatief over haar zien of horen. Je hebt de kans dat hij enkel boos op je wordt en jullie vriendschap hieronder gaat lijden.

In een hele hechte vriendschap met iemand, zou ik het echter zeker vertellen. Als je zo'n hechte band hebt met iemand, vertrouw je diegene en ken je zijn of haar eerlijkheid. Als je iets dergelijks zegt zal de ander je veel eerder geloven en serieus nemen zonder dat de vriendschap eronder gaat leiden.

Denk echter aan een paar dingen: vertel het zo rustig en neutraal mogelijk zodat je vriend er rustig naar kan luisteren en niet teveel in één klap wordt overdonderd.
Trek ook absoluut geen partij. Breng het als een nieuwslezer zijn nieuws brengt. Gewoon neutraal. Vertel ook niets anders dan wat je weet. Ga geen conclusies trekken, want je wilt je vriend niet tegen je.
Ga dus ook absoluut niet beginnen als "Ik denk dat zij vreemd gaat, want..." of "ze zal wel vreemd gaat, want.."
Vertel niets meer of minder dan dat wat je weet en laat hem zelf conclusies trekken en keuzes maken.

Als hij je niet gelooft of niets met de informatie doet, is dat zijn keuze en laat je het rusten. Je hebt de boodschap overgebracht.