Ai, dat kan niet ! Het enige dat wel kan, is tijdig de pil (of een speciaal daarvoor gemaakte pil) gaan slikken om tijdens de vakantie NIET ongesteld te worden. Maar je kunt geen pilletje slikken om het nu WEL te worden.

Gewoon even contact opnemen met de huisarts, die kan je de pil voorschrijven, en daar kun je dan gewoon mee beginnen en tijdens je vakantie doorslikken. Na de vakantie stop je er dan weer mee, en dán wordt je gewoon weer ongesteld.

Overigens is het wel verstandig om niet meer dan twee menstruaties op een rij kunstmatig over te slaan. Het kan wel vaker langer, maar dan neemt het risico op een doorbraakbloeding toe, en dat is al helemáál niet prettig in de vakantie.

Wanneer je de pil reeds gebruikt voor anticonceptie, kun je gewoon die pil doorslikken in je stopweek om je menstruatie uit te stellen. Overleg eventueel met je huisarts of er bijzondere omstandigheden zouden kunnen zijn om dat niet te doen. Waarschijnlijk kan dat gewoon telefonisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus Marleen!
met je huisarts bespreken want als de prik pil gebruikt dan verander je eisprong.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als je de pil gebruikt, heb je überhaupt geen eisprong.
Als je de pil niet slikt kun je het uitstellen met pillen die je via de huisarts kunt krijgen.
De naam is Primulat N

-Menstruatieverschuiving Vanaf ongeveer 3 dagen vóór de verwachte menstruatie 3 maal per dag 1 tablet Primolut N innemen; niet langer dan 10-14 dagen. Drie dagen na het staken van de medicatie treedt de onttrekkingsbloeding op. Aangezien Primolut N voor het uitstellen van de menstruatie op een zodanig tijdstip in de cyclus (25e dag) moet worden ingenomen en op dat moment een zwangerschap niet met zekerheid kan worden uitgesloten, is deze methode slechts bestemd voor die gevallen waarbij een zwangerschap in de betreffende cyclus niet mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eerste waar ik dan aan denk dat is aan de pil. Zo kan je zelf bepalen wanneer je ongesteld wilt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan als je pil neemt dan kan je voor ene keer de pil gewoon doornemen en zo dus een maandje overslaan ,dat is me eens aangeraden door een dokter want ik ging op huwelijksreis en daardoor werd die reis niet verpest dus !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gé bruik dan vrouwe condom
Ik niet of het zo heet maarje