Waarom is liefde zo ingewikkeld?

Waarom heeft iedereen toch altijd een mening over je relatie, en over wat je doet of laat, of wat buiten de "norm" valt. Wat kan er nou belangrijker zijn dan echt diep van iemand houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Waarom moet liefde altijd zo ingewikkeld zijn
Iemand leuk vinden als je al een vriend hebt, mag dat?
Iemand een kus geven als je een vriend hebt, mag dat?
Iemand uren lang knuffelen, en verhalen vertellen, mag dat?

Als je al een vriend hebt?

Waarom een dichte relatie, als je pas bij de eerste bent?
Waarom moet liefde toch altijd zo ingewikkeld zijn?

Misschien ben ik gewoon niet gemaakt om een vriend te hebben

Misschien werkt dat helemaal niet bij mij
Maar misschien zou ik ook niet kunnen leven zonder
Dat ik niet weet, wat mij dan te wachten staat

Houden van iemand die je al 2 jaar kent, is goed mogelijk.
Maar kun je te ver gaan met iemand die je pas 2 weken kent?

En wat is te ver? Wanneer komt iemand te dichtbij?
Waarom bestaat er niet iets, dat mij antwoord kan geven op al deze vragen?

Ik hou van mijn vriend, ik wil je niet.
Spanning mis ik niet
Maar er is iets in mij dat toch, een andere kant op wil

Waarom weet ik nog niet
Ik probeer het te achterhalen
Maak je geen zorgen
Ik kom erachter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi gedicht, en o zo waar +10

Andere antwoorden (5)

mensen bemoeien zich graag met anderen!

kijk eens eerlijk naar jezelf: vind jij nooit iets van een ander?
Denk jij nooit die is gek dat hij/zij verliefd is op haar/hem?
etc etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
liefde zelf is niet ingewikkeld.maar de angst om het te verliezen maakt t wel zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is ingewikkeld, en de liefde ook! Daarentegen is het ook het mooiste wat er bestaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een deel omdat het tegen de natuur is om je hele leven bij één persoon te blijven.

Dit is maar één aspect van het antwoord vrees ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefde is nooit ingewikkeld. Mensen zijn ingewikkeld. En mensen doen ingewikkeld.

Liefde is de kunst van de eenvoud..van jezelf zijn..van jezelf geven..van geven en mogen ontvangen, alsmede een groot wederzijds respect.

Gr. Ton