Hoe geraak je van extreme jaloersheid binnen je relatie af?

Ik heb een relatie van 5 jaar. Ik ben er 24 en hij 40. Maar nu wil mijn vriend terug vrouwelijke vrienden. Ik ben er jaloers op. Hoe geraak ik van die jaloersheid af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vraag eerst eens hoe het komt waardoor hij vriendschap met andere vrouwen wil.
Ga na wanneer dit begonnen is en waarom. Het kan zijn dat hij op jou is uitgekeken? Het leeftijdsverschil is enorm. Kan het zijn dat de relatie (van zijn kant) vooral op fysieke grond was? Dat hij uiteindelijk toch kiest voor een soulmate uit eigen leeftijdscategorie?
Ik denk maar zo'n beetje hoor. Ken jullie niet, dus kan er totaal naast zitten.
Voor jou is het belangrijk te weten wat hem beweegt. Het kan enorm hard zijn om de waarheid te horen, maar dan kun je wel verder.
Jaloezie, het akelige gevoel wat ontstaat als je vreest iemand waar je om geeft , (voor een deel) te verliezen, is iets wat je niet af kunt schudden. Het is namelijk een normaal, menselijk en logisch gevoel.
Wanneer je er echter achterkomt dat de persoon die het betreft, jouw aanhankelijkheid, trouw, liefde niet ten volle beantwoordt (c.q. waard is) , kun je een andere keuze maken.
Overigens vind ik het opmerkelijk dat niet je vriend, maar jij kennelijk reden hebt tot jaloezie. Bij dergelijke leeftijdsverschillen zal het meestal andersom zijn, vermoed ik. Jong is nu eenmaal populair.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ieder mens heeft natuurlijk iets van jaloersheid in zich. Is heel natuurlijk en kan een relatie ook spannend houden. Teveel aan jaloersheid is echter vervelend voor jezelf en voor je partner.

Je kunt er voor een deel vanaf komen door je bewust te worden van je eigen kwaliteiten en je eigen waarde. Bedenk dat jezelf speciaal bent en dat je partner blij mag zijn, met jou als vriendin. Bedenk dat hij wel iets mag doen, om jou als partner te behouden. Mocht hij daar te laks in blijken of hij blijkt naast de pot te plassen ( figuurlijk dan :) ), dan hou je de eer aan jezelf en vertrekt. Voor hem nog vele anderen.

Je moet dus de zaken omdraaien. Jij hoeft niet jaloers te zijn, op zijn contact met anderen vrouwen. HIj moet juist oppassen dat hij jou niet verliest en moet dus moeite voor jou doen. Als dat niet gebeurt, dan weet je eigenlijk al genoeg en kun je beter ook eens rond gaan kijken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet ieder mens heeft last van jaloersheid @AlphaLimaSierra. Ik ben gewend nooit iemand 100% voor mij zelf te verlangen en ik zou dat ook nooit willen . Maar ik ben dan ook een beetje een buitenbeentje ( realiseer ik mij na ruim 40 jaar ). Ik ben nog nooit jaloers geweest op iemand .