Wat doe je waneer je partner naast je slapend, plots begint te snurken ?

Hoe reageer je hier het beste op ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Hoe goed de bedoeling ook is, maar verstoor iemands nachtrust niet.
Zelf naar een andere kamer gaan is op dat moment de oplossing.
Mijn schoonouders waren het ideale koppel,
hij snurkte en zij was doof.

Toegevoegd na 40 minuten:
Wel in de gaten houden ivm apneu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij snurkte en zij was doof !!!! haha, ik heb er steeds een onmogelijke koppijn aan over,en het logeerbed is niet steeds vrij......

Andere antwoorden (15)

Meestal geef ik hem een paar tikjes op z'n schouder, hard genoeg om van houding te veranderen, zacht genoeg om niet wakker te worden...
Als dat niet helpt roep ik 'm wakker en zeg dat hij even anders moet gaan liggen omdat hij snurkt. Meestal is het probleem dan verholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo doe ik het ook altijd en het werkt!
meestal helpt het al als ik even aan het dekbed trek. als dat niet werkt dan schud ik hem een beetje heen een weer, en dan is het meestal wel weer over
13 jaar geleden
Mijn zus deed dat ook, ik stootte haar dan aan en zei dat ze stil moest zijn en dat ze snurkt. Toen was het weer even stil maar later ging het weer ;-).

Op de zij gaan liggen dat werkt geloof ik ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangt er dan natuurlijk van af op welke zij zij slaapt omniet te snurken, de ene snurkt op zijn /haar linkerzij, de andere dan weer omgekeerd
Veel snurkers doen dat alleen als ze op hun rug liggen. Je kunt dus proberen om te zorgen dat je partner niet op de rug ligt.
13 jaar geleden
Ik reageer niet meteen, het is vaak binnen een halve minuut weer voorbij. Gaat het door, dan ga ik lekker tegen hem aanliggen. Uit reflex draait hij dan vaak zo dat we lepeltje-lepeltje liggen, en als hij op zijn zij ligt, stopt het snurken vanzelf. Ik neem overigens aan dat dit alleen werkt als jullie eraan gewend zijn vaak lepeltje-lepeltje in bed te liggen.

Werkt dat niet (dan is hij meestal heel diep in slaap) dan gebruik ik de tips hierboven: zachtjes aantikken, proberen hem op zijn zij te duwen, hem desnoods even wakkermaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op logeerbed verder gaan slapen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mijn partner snurkt, dan geef ik een zetje. Hij gaat dan anders liggen en snurkt niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mijn schoonmoeder kreeg ik ooit de tip om met de tong te gaan klikken en dat werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als mijn man begint te snurken, probeer ik er niet na te luisteren echter dit hou ik maar kort vol, het lijkt dan ook als het veel luider word , ik heb in het verleden alles geprobeerd ,zachtjes aantikken helpt niet ook niet tegen hem aan liggen ..gewoon een duw geven dan draait hij om en is het over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man kan snurken als een os. Niet altijd, maar na een paar biertjes kan je er de klok op gelijk zetten.
In eerste instantie draai ik hem op de zij, tenminste, ik por hem die kant op. Bij geen gewenst resultaat een por of tig in de rug. meestal ook geen resultaat, daarna kies ik eieren voor mijn geld en vertrek naar de logeerkamer.
Welterusten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef altijd een klein duwtje tegen de schouder, zodat hij op zijn zij rolt, dan is het gelijk voorbij :)

Maar meestal ga ik eerder slapen, en als ik eenmaal slaap, slaap ik overal doorheen, haha.
13 jaar geleden
Mijn partner zaagt de hele nacht hele bossen om... Ik ben er inmiddels aan gewent en slaap er gewoon om door, soms als ik probeer in te slapen is het welleens lastig, wat ik meestal doe is naar hem toe gaan liggen en keihard terugsnurken, dan word hij vanzelf wel wakker en gaat anders liggen, met een beetje geluk is het dan even rustig... Ook iemand aanstoten kan, al krijg je dan wel eens chagrijnige reacties... Neus dichtknijpen doe ik nooit aangezien ik weet dat mijn vriend hier niet tegen kan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan ik goed erdoor heen slapen en soms helemaal niet meer slapen.

Er helpt niet zo heel veel tegen snurken. het zetje geven etc etc werken tijdelijk, maar als je echt niet kunt slapen,.......Ik ga meestal op een ander bed slapen, omdat ik de volgende dag in mijn werk goed wil presteren en ik uitgeslapen wil zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van me kocht laatst andere kussens.
Nu ligt ze wakker omdat haar vriend niet meer snurkt :-)
Dus misschien eens op zoek naar andere kussens?

Zelf draaide ik m'n partner altijd op z'n zij als ie ging snurken, kussen zo gepropt dat ie niet snel kon terugdraaien... Hij snurkte zodanig dat ie er zelf weleens wakker van werd en dan vroeg wat dat lawaai toch was :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je partner alleen snurkt als die op de rug ligt dan moet je met lapje stof met daaronder een tennisbal op zijn t`shirt naaien en op de hoogte van zijn schouderbladen .
Omdat het ongemakkelijk ligt gaat hij vanzelf weer op zijn zij slapen .
En als dat nog niet helpt : dan naar de huisarts voor een verwijzing naar de kno arts die gaat het onderzoeken en dan ben je er met een dagbehandeling in het ziekenhuis er ook van af .