waarom denk ik steeds aan mijn overleden vriendin?

mijn vriendin is overleden bij een auto ongeluk, dat is op 1 juni gebeurt,
sinds dien denk ik elkedag aan haar.
als ik eet denk ik wat zou zij nu doen of als ik slaap denk ik wel eens stond ze nou maar naast me.
dit is nu al 3 maanden zo en ik word er een beetje gek van
wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (8)

dat komt gewoon omdat je haar nog heel erg mist.
Probeer erover te praten met mensen, dat lucht vaak wel wat op,.
Verder heeft het veel tijd nodig om dit te verwerken.
13 jaar geleden
Dat komt door het rouwproces waar je in zit.
Als je je er niet fijn over voelt, is het goed met mensen te praten, een goede vriendin, een ouder of iemand van school kan een geschikt persoon zijn.
Pak wel iemand die je vertrouwd, door er met die persoon over te praten, merk je (hopelijk) dat het oplucht.
En als een dierbare vriendin overlijdt, dan is het heel normaal dat het wat tijd kost om het te verwerken, bij de een zelfs wat langer als bij de andere.

Je moet de tijd nemen, niet te haastig doen. Denk aan alle leuke dingen in het leven en blijf niet bij de pakken neer zetten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gecondoleerd man...

Maar om je vraag te beantwoorden: ik denk dat je het verwerkingsproces van een geliefde nogal onderschat...
Niet leuk om te horen: maar 3 maanden is niks!

Ik vrees dat je er nog vele jaren zoet mee zult zijn... Waarvan zeker 1 jaar intensief. Uiteraard verschilt dit erg per persoon.

Als het echt te zwaar is/wordt kun je overwegen met een therapeut te gaan praten of iets in die richting te ondernemen.

Maar vooral: het is niet erg om aan haar te denken. Ookal doet het pijn. Het hoort er gewoon bij. Helaas...

Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit moet een hele goede vriendin geweest zijn dat jij daar zo om rouwt!Je zal het nog wat tijd moeten geven om te "helen" bij sommige mensen duurt dat een jaar of zelfs langer.Naar mate de tijd verstrijkt zal je merken dat er al eens wat momenten zijn dat je even niet aan haar hebt gedacht en mettertijd zal dat steeds beteren.Ik zou ook proberen er veel over te praten met iemand die jullie ook allebei goed kenden.Het beterd echt wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle antwoorden eens,
je kan ook proberen te mediteren om aan iets anders te denken. Misschien helpt dat ook een beetje.

Heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk super erg als je een dierbare verliest, maar het lijkt er een beetje op dat je alles opkropt...

- Nodig een middag een andere vriend/vrienden/familielid uit en lucht je hart. Huil totdat je niet meer kan en je helemaal 'leeg' bent.
- Je kunt ook al je gevoelens uiten in een brief of gedicht
- Geef het een plekje. Nog 3 maanden blijven rouwen begint ook vervelend te worden, niet?
- Je kunt altijd nog een (klein) hoekje maken met een foto van haar met bijvoorbeeld een kaarsje.

- Zoek afleiding en ga iets doen wat je graag doet. Sport, dansen/zingen, filmpjes kijken, terrasje pakken, winkelen, iets leuks doen.

Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat blijft een tijdje zo maar beetje bij beetje ga je minder aan der denken mijn vriendin heeft een overleden vrien daar denk ze nu nog bijna iedere dag aan soms huilt ze nog zoiets vergeet je niet maar je zal er mee moeten leren leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eigenlijk nog maar pas geleden, je bent nog volop haar dood aan het verwerken. Rouwen is een proces wat lang kan duren, en 3 maanden is echt helemaal niet lang hiervoor.

Denk niet dat het abnormaal is dat je zoveel aan haar denkt. Ik verloor mijn man 6 jaar terug en denk nog elke dag aan hem, wel anders dan in het begin, toen was het denken 'pijnlijk' nu is het meestal fijn om terug te denken.

Geef jezelf de tijd.