Voor een deel wel maar tegelijk is er een erfenis van regeltjes die eigenlijk niet meer relevant zijn. En daar gaan tot aan de dag van vandaag bakken met geld naartoe.

Anders gezegd als een organisatie uit haar jasje groeit heeft het nog maar 1 doel; zichzelf in stand houden. En dit kost ons heel veel geld voor niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vele regels die er zijn, zijn er om bijv. de werknemer en de consument te beschermen. Brandveiligheidsregels, bijvoorbeeld.
Die regels zijn er veelal gekomen naar inzicht waarvoor vele jaren nodig waren. Vaak lopen de regels juist enigszins achter (omdat de regels bijv. de vernieuwingen in de techniek niet kunnen bijbenen).
Die regels zijn er vooral gekomen door de roep vanuit de samenleving. Vaak vinden mensen nl. dat bepaalde dingen niet zouden mogen en ten gevolge daarvan komen de politieke partijen juist vaak met nieuwe regels. Die regels zijn er niet voor de lol, hoor! Natuurlijk zijn er veel bedrijven die roepen dat ze meer rotzooi in de atmosfeer willen kunnen uitstoten (minder regels, dus). Dan maken ze meer winst. Alsof die winst zo belangrijk is! Wat heb je aan veel winst, als er geen natuur meer over is om van te genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loop eens een disco binnen en kijk of alle nooduitgangen wel goed te vinden en te bereiken zijn. Als er brand uitbreekt, gaat dat vaak razendrap en veel sneller dan de bezoekers denken. Dan moeten bijv. die nooduitgangen wel makkelijk te vinden zijn en niet geblokkeerd door een fiets van de barman of kratjes bier. Daar zijn dus (terecht!) (strenge) regels voor! Uiteraard zijn er ook wel eens gekke regels, zoals de rechtheid van een komkommer.

Andere antwoorden (7)

Ja, zegt de regering...
Nee, zeg ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, van slechts een kleine fractie worden we beter.
Een groot deel is compleet nutteloos en rest ronduit slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noem eens voorbeelen welke u nutteloos/slecht vind? (Ik zeg niet dat die er niet zijn, hoor. Maar om nu te roepen dat slechts een kleine fractie goed gaat...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat doe ik niet, want ik hou mijn politieke voorkeur graag voor mezelf.
Overigens mag u me best tutoyeren, hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok ;) (Ik hoop dat ik dat kan onthouden ;))
natuurlijk zegt de regering ja.
maar de lampen op straat worden er van betaalt terwijl ze onnodig aan staan.
ik vind het niet kloppen
Groeten Benaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een rechts gelul hier.
23% gaat naar de zorg.
25% naar sociale zekerheid.
14% naar onderwijs.

Je kunt per post zeggen dat je het efficiënter kan, maar niet dat in de basis de verkeerde keuzen zijn gemaakt.
14 jaar geleden
De belasting wordt besteed zoals de politieke partijen dat willen. Wij hebben zelf op die partijen gestemd. Dus de uitgaven van de regering gaan eigenlijk vooral zoals de GEMIDDELDE Nederlander dat wil.
Omdat de gemiddelde Nederlander een andere mening heeft dan ik, vind ik inderdaad dat niet ALLES even nuttig wordt besteed.

Als iedereen vond dat 't wel goed besteed werd, zou er ook niemand meer naar de stembus gaan. Eigenlijk zou je 't juist zo kunnen zien: hoe minder mensen er stemmen, hoe tevredener men is met 't huidige beleid ;)

Toegevoegd op 22-05-2009 20:57:59
PS: 't is uiteraard onmogelijk dat iedereen 100% tevreden zal zijn met de uitgaven van de regering. Dat kan ook niet anders. Niet in een democratie, maar ook niet bij andere regeringsvormen.
Zelf vind ik in elk geval dat er teveel geld is uitgegeven aan TE steile verkeersdrempels: die zijn gewoon rampzalig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is het! en het staat iedereen vrij om op een partij te stemmen die volgens jou beter controleert, in Den Haag. Of een nieuwe partij op te richten die dat doet. Doe je dat niet dan is dat inderdaad een teken 'dat je het eens bent'.
Ooit van Simon Rozendaal gehoord? Hij schreef een strak stuk waar ik me wel in kan vinden.

Te veel van mijn geld (herhaal: MIJN GELD) gaat op aan domme, zinloze, linkse hobby’s.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet al wat u gaat stemmen: PVV! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een dom mannetje, die Rozendaal.
Al het geld dat via defensie naar neergestorte F16's in Afghanistan gaat, en verongelukte Apache's (liefst nog voordat ze daadwerkelijk worden ingezet). Ja, dat is *niet* nuttig besteed. Voor de rest valt het wel mee, maar wordt er het liefst dom geklaagd door de grote massa.

Maar voor wie het allemaal niet zint in NL. Ga naar Belgie, daar betaal je niet minder belasting, maar zie je er wel minder van terug.