Wat heb jij gedaan om `zaken`voor elkaar te krijgen bij anderen waarbij de personen in kwestie alleen maar denken dat jij zo´n aardige persoon bent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Manipuleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is manupuleren niet uiteindelijk een doodlopende weg? Of was het een grapje?
Ik bedien met niet van dit soort praktijken, want ik ben een aardige persoon.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Valt verder niet zo bijster veel over te vertellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je antwoord is ook al zo kort?
AWM
14 jaar geleden
Als mijn lontje, bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
makkelijk punten scoren he? ''Antwoordman''...
AWM
14 jaar geleden
Hoor ik hier een soort van verwijt?
Ik heb geprobeerd eerlijk antwoord te geven op de vraag...
Ik krijg dat nooit voor elkaar...
Bij mij is het zo dat een ander me óf heel graag mag óf helemaal niet...

Maar ik heb wel geleerd om me niet anders voor te doen als ik ben, dan hoef ik ook nooit iets te onthouden, en ook niet om even een voordeeltje te behalen, want dat moet je toch weer terugbetalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel, veel en heel veel praten. ze vaak gelijk geven. En ze overspoelen met informatie en ze daarna aan het woord laten, want daar houden mensen van. Tast vooral hun eigenwaarde niet aan, dan gaat de koop niet door!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1) Ik heb één nadeel dat ik van heel erg veel dingen net genoeg weet om er over mee te praten...

2) Ik ben in te veel traumatische gebeurtenissen ervaringsdeskundige die andere van dienst kan zijn...

3) Ik kan iemand erg ver helpen om vervolgens kei hard te laten vallen...

4) Ik deins voor niets of niemand terug...

5) In tegenstelling tot wat over mijn vader word gezegd ga ik daadwerkelijk over lijken. En hierbij kan het mij niet boeien om wie het gaat...

6) Als ik op één punt daadwerkelijk gelijk heb zal ik doorgaan totdat men ook toe geeft dat ik op dat punt gelijk heb...

7) Voor de rest vind ik dat jij dat echt niet wilt weten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn diverse technieken die je kunt hanteren en zuiver zijn. Met zuiver zijn bedoel ik niet-manipulatief gedrag.

Je kunt mensen...:

betrekken: probeer ze te enthousiasmeren voor je voorstel

overreden: overtuigen van de noodzaak van je voorstel

overbruggen: de weerstand wegnemen door mensen tegemoet te komen

stellen: dat is zonder machtspositie het minst effectieve middel. Stellen is het afdwingen van je doel door middel van sanctioneren danwel faciliteren.

Dit is trouwens allemaal trainbaar, het is alleen niet goedkoop...