Wat zijn jouw vooroordelen tegenover een onbekende?

Hier op GV.

Hoe denk jij over deze persoon:
1. knap of lelijk.
2. oud of jong.
3. eerlijk of oneerlijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je weten hoe we over jou denken zonder je te kennen of bedoel je wat anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maakt niet uit wat je antwoord.
Zonder mij te kennen, of iemand anders op GV, wat jij wilt.

Het beste antwoord

Mijn vooroordelen hangen altijd af van daden van een ander. Als iemand in mijn ogen een verkeerde actie neemt, dan ben ik vaak te snel geneigd om iemand daar op af te rekenen.

Het is daarom in mijn ogen grappig om deze vraag uit jouw vingers te zien komen.

Al met al kun je over een 'onbekende' geen 'correct' oordeel hebben en is alles (zelfs het correcte) een vooroordeel. Immers, je oordeelt voor dat je bekend bent met iemand.

Over knap en lelijk heb ik geen oordelen, ik ben zelf ook niet de knapste ;).

Oud of jong? Daar verwachtte ik meestal bij mensen die ouder dan mij waren dat ze meer kennis, wijsheid en inzicht in het leven hadden. Dit is inmiddels een vooroordeel dat ik heb laten varen.

Eerlijk of oneerlijk? Dit weet je pas wanneer er een situatie is geweest waarbij dit een duidelijke uitwerking heeft gehad. Tao is duidelijk over het beoordelen van mensen en ik persoonlijk ga er altijd eerst van uit dat mensen eerlijk zijn, als ze bewijzen dat niet te zijn, dan probeer ik ze zo veel mogelijk eerlijk te benaderen om een goed voorbeeld te geven.

Al met al denk ik, dat een vooroordeel over een ander dus al snel een vooroordeel is over jezelf. Met andere woorden. Ken jezelf en je kent veel anderen. 'Wat je wilt dat jou niet geschied....' enzovoort. Breng het positieve naar buiten, het negatieve is er al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Niet super knap, 35 jaar, meestal eerlijk.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo wie met jou.
ik neem aan dat het over jou gaat?

Ik zou het niet weten. Gezien je avatar zal je wel fan zijn van Borussia Dordmund, ik denk dat je jong bent (begin 20) en op mij kom je wel eerlijk over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga altijd van het goede van de mens uit, zolang het tegenovergestelde niet aangetoond/aannemelijk is...

1) schoonheid zit van binnen
2) Niet interessant
3) Vorm ik me in de loop der tijd wel een mening van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het over jouw gaat:
1. lelijk
2. jong
3. eerlijk
4. maagd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"jouw moet zijn "jou"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5. kansloze zeurpiet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D pretty funny
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol @ deboender
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@deboender, heb je punt 6 al bedacht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier vast niet die staat vast bij 1 van mijn reacties.
Ik neem aan dat het over jouw gaat;

1. Iedereen is knap dus jij ook.
2. Geen idee, ik heb niet één twee drie een leeftijd bij jouw in gedachte. Daarnaast; wat is oud en wat is jong. Laten we maar zeggen; jong van geest.
3. Ik neem aan dat iedereen eerlijk is hier. Zeker degene die hier langer zitten. Simpelweg omdat na het geven van een paar fouten antwoorden je vanzelf door de mand valt. Hoe jij in het echte leven bent kan ik ook niet beoordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gooi altijd een lasso om iemand heen en trek hem zachtjes aan om te kijken wat er allemaal uit de mond komt rollen. Als ik vervolgens alle puzzlestukjes heb verzameld maak ik een analyse en concludeer ik of iemand mijn kleur is of niet. Zo werkt het voor mij. Ben ook erg prettig in de omgang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je erom vraagt:
Vragen 1 en 2 kan ik echt geen antwoord op geven, dat eerste is namelijk afhankelijk van een aantal factoren, en het tweede ben ik sowieso nooit goed in geweest. Echter, wat ik wel kan zeggen is dat je op mij overkomt als een oprecht en eerlijk persoon.

Wat ik ook kan zeggen gebaseerd op een aantal vragen, antwoorden, en discussies die ik gezien (en volgens mij ook gevoerd heb) is dat we op een paar fundamentele punten volgens mij te ver uit elkaar liggen om een relatie op te bouwen die is gebaseerd op meer dan wederzijds tolerantie, want je bent in ieder geval consequent, en daar heb ik respect voor. Je weet waarschijnlijk wel waar ik op doel.

Let wel, dit zijn natuurlijk nog altijd vooroordelen. Mocht ik je ooit in levende lijve tegenkomen ben ik bereid om deze standpunten bij te stellen. Dan kan ik je waarschijnlijk ook een beter antwoord geven op de eerste twee vragen.

Wedervraag: Had je verwacht dat ik hier antwoord op zou geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik waardeer je antwoord. +1
Nee had ik niet verwacht, ben ook benieuw over welke discussie/antwoorden/vragen je het hebt. Dus weer een wedervraag: Heb je een linkje met de discussie/antwoord/vraag? ;)
Thanks
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm... Even bladerend merk ik dat ik volgens mij per ongeluk onbewust jou als plaatsvuller heb gebruikt voor anderen in mijn hoofd. Zo zie je maar weer, het menselijk brein is een ingewikkeld iets... Afijn, een paar voorbeelden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/volgens-jou-onomstotelijk-bewijs-mens.7268?p=2
(ik zit op pagina 1). En hoewel ik er niet van houd woorden in andermans mond te plaatsen, heb ik het vermoeden dat we hierin ook van mening zullen verschillen (jij hebt deze niet beantwoord):
http://www.goeievraag.nl/vraag/bestaat-god-wel.991?p=1 Dit is wat ik bedoel dat we het op fundamentele punten oneens zijn. We zullen het hier nooit in eens raken, en ik denk dat we hier allebei redelijk veel waarde aan hechten. Als in de laatste alinea van mijn oorspronkelijk antwoord, echter; mochten we op andere gronden genoeg raakvlak hebben dan kan het natuurlijk altijd zijn dat we prima met elkaar om kunnen gaan. Het feit dat we hier allebei op ingaan doet in ieder geval denken dat het niet zo erg is als mijn vooroordeel deed vermoeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
No problem, good luck anyway
Net als allen mensen op het internet: knap, jong en eerlijk..
Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik makende van een van de ongeschreven regels van het internet, "All men are men on the internet, all women are men on the internet and all children are undercover cops",geef ik als antwoorden op je vragen
1. lelijk
2. oud
3. oneerlijk over jezelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vertel jou:
je bent niet knap, ook niet lelijk
je bent niet oud, ook niet jong
je bent soms eerlijk soms oneerlijk.

wat vertel je mij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Insgelijks, je vertelt eigenlijk niets bijzonders. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is het , aardigerd
Ha, die BvB;

Als ik op grond van wat ik hier van iemand lees een oordeel zou geven over hem of haar dan zou dat een toonbeeld van een vooroordeel zijn. En dat doe ik daarom niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenover een onbekende heb ik geen vooroordelen, zeker niet als ik hem/haar niet in het gezicht kan kijken zoals bij goeievraag-beantwoorders het geval is. Wat je wel kan doen is oordelen naar de antwoorden die iemand geeft en bij jou denk ik dat je jong bent (je praat over mobieltjes en iPhones en je gebruikt het woord 'effe' bijvoorbeeld) en eerlijk (je hebt wat moraalvragen gesteld kan ik me herinneren). Dit is natuurlijk allemaal maar giswerk maar wat ik wel weet is dat je geen televisie hebt uit geloofsovertuiging, echter wel mag internetten.
Dat is toch het opvallendste wat ik onthouden heb van jou.
Dat hoor je toch niet veel. Ik respecteer het maar kan het nog steeds niet helemaal begrijpen. Het heeft me wel aan het denken gezet.

enne.. knap of lelijk is onbelangrijk, zeker op internet, wat voor velen een zegen is, vermoed ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. uiterlijk is niet interessant
2. leeftijd zegt me niets
3. ik ga graag uit van het goede in de mens tot het tegendeel bewezen is

4. ik doe niet mee aan vooroordelen ;)