In Duitsland is een motor/fiets gemaakt met een vliegwiel, die je aandrijft met trappers. Kan 80 km/h. Wat is daar de naam van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Het merk dat jij bedoeld is Kreidler.
Het type weet ik niet maar voor zover ik weet gaan de standaard kreidlers ongeveeer 70/80 km/u.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn waarschijnlijk meerdere kandidaten. Fichtel & Sachs hebben veel kleine motoren zo tussen de 40 en 125 cc gemaakt die door allerlei fabrikanten in een frame werden gehangen.
Op de foto een Triumpf TS 100 met een 98cc Sachs motor die die snelheid misschien wel kon halen.
Maar het kan ook een recentere Adler zijn of een NSU of een Goebel enz. zijn.

Toegevoegd na 15 minuten:
TriumpH natuurlijk.