hoe kan je beter worden in een vak waar je slecht in bent??

en dan bedoel ik niet steeds oefenen ofso want dat doe ik al heel vaak ik krijg ook bijles voor wiskunde maar iedere keer als ik een pw maak dan haal ik een 4 of lager >.<
hoe kan dat nou???
please heeft iemand een idee?? of ben ik gewoon te dom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te dom zal je niet zijn, iedereen heeft talenten. Ik heb zelf tig pogingen ondernomen om een stukje boekhouden mee te pakken omdat ik voor de rest zowat voor heel de administratie geleerd heb. Ik vond het niets en daarom gaat het ook minder goed. Of het mogelijk is weet ik niet, maar je ergens voor interesseren helpt zeker!

Antwoorden (6)

Meestal heb je er al weinig aanleg voor en zie je dan ook geen verband met wat je wel interesseert.
Vaak zijn zulke verbanden er wel en dat kan je belangstelling een impuls geven.

Toegevoegd na 8 minuten:
je zou dus even iedereen die er verstand van heeft in je omgeving kunnen polsen; met taal geef ik je niet veel kans, met biologie des te meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan vragen of iemand anders iet wil uitleggen, bijvoorbeeld een leerling uit een hogere klas (zij leggen iet vaak met op een andere manier uit die je misschien wel snapt). Dat heb ik ook gedaan alleen dan voor engels grammatica(ben ik echt slecht in!) en voor die toets haalde ik toen een 6 inplaats van lager dan een 4.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is rot omdat je natuurlijk een voldoende ervoor moet halen om over te mogen. Maar als je er echt alles aan doet en het blijft zo, tja, dan hoop ik voor je dat er een mogelijkheid is om het te laten vallen volgend jaar. Ik denk dat bijna iedereen wel zo'n vak heeft, voor mij was het bedrijfsadministratite en dan zijn dat, pech, grote pech, cijfervakken, als voor iemand bv gym dat vak zou zijn dan denkt iedereen ...... who cares!
Probeer er het beste van te maken, bespreek het desnoods met je leraar.
Soms moet je dingen accepteren en het loslaten en soms ben je te krampachting bezig met het 'scoren' dat je juist blokkeert. Dus misschien is jouw oplossing... loslaten en gaat het dan al wat beter.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde net dat wiskunde een verplicht vak is geworden voor het examen. Naast oefenen en bijles staan er op deze site nog wat tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet een heel concreet antwoord maar ik hoop dat je er wat aan hebt
de beste manier om ergens goed in te worden is het leuk gaan vinden en er een passie voor te krijgen ik denk dat je nu in een negatieve sfeer zit je bent er niet goed in dus is het ook niet leuk en krijg je er misschien zelfs een hekel aan heel begrijpelijk maar niet productief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag meer huiswerk, en let beter op. Bijlessen moet je blijven doen.
P.s. Niet onaardig bedoeld