Hoe werkt een verzekering van mobiele telefoon?

Op stage in een Kinder dagverblijf is door een ongelukje met een kindje mijn telefoon met touch screen in het water belandt.. Hij is verzekerd.. zou hij nog gerepareert kunnen worden? EN zo niet.. Mag ik dan een nieuwe telefoon uitkiezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Als het ongelukje is veroorzaakt door het kindje, dan valt het in principe onder de WA verzekering van de ouders van het kindje. Stel de ouders dus aansprakelijk.
13 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan hoe de verzekering in elkaar zit en waar je dus voor verzekerd bent.

Die zou ik even nalezen als ik jou was.

Eventueel kun je nog kijken of het anders te verhalen is op de verzekering van de werkgever aangezien het tijdens werktijd is gebeurt. Dat ligt weer aan de regels voor persoonlijke spullen op de werkvloer en de mogelijkheid om die goed op te bergen.

Toegevoegd na 32 seconden:
inderdaad zoals bovengenoemd; WA-verzekering nog niet aan gedacht