Slimme manier om toch vuurwerk aan te steken?

Wij hebben nog 2 halve lontjes en 1 hele. Die hele hebben we nodig voor het siervuurwerk dan hebben we nog veel rotjes enzovoort. Maar we hebben veel. En we krijgen nooit alles aan met 2 halve lontjes. Iemand nog tips? de hele tijd met een aansteker rond lopen vindt ik niet zo makkelijk. Maar het kan natuurlijk wel. Wie meer tips? Dankuw.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Een [oude] schoenveter van katoen gaat ook prima
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Men nemen 3/4 velletjes toilet papier, die rol je heel strak op. Dan maak je hem een beetje nat, en rol je hem over een plat oppervlak. Goed uitknijpen ook, en dan op de kachel. Hoop dat het snel genoeg gaat. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1? Uitleg?
Wij deden dat `vroeger`met een sigaar (daar hoef je niet per se aan te zuigen om hem aan te houden), maar ja dan moet je wel een sigaar in huis hebben. Sigaretten doen het ook maar dan moet je wel roken.