Hoe lang gaat een VW Golf mee?

Ik kan een VW GOlf 1.6, (bouwjaar nov 1998, 150.000 km) overnemen voor €1250,- (is de prijs die een autodealer er voor bood - zij zien er dus meer in).
Het is bedoeld als tweede auto voor erbij, waarmee naar schatting ongeveer 7.000/8.000 km per jaar gereden zal worden.

Nu is mijn vraag; hoe lang gaat zo'n Golf gemiddeld ongeveer mee? (hij is jaarlijks onderhouden). Of na hoeveel km moet ie met pensioen? Hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.

Dank!
Annemiek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
11.3K

Antwoorden (2)

een golf kan oud worden, mits hij regelmatig onderhoud krijgt.
1250 euro is een goede prijs, hij heeft niet overdreven veel kilometers, en al het motorblok droog is, dan kan je er een fijne auto aan hebben.
een kennis heeft er eentje van 1994 met 220000 km. op de teller en rijd er nog elke dag mee zonder problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van die Golf kun je nog jarenlang plezier hebben, mits je bij aankoop let op de volgende zaken.

- Lekt de motor geen olie
- Zitten er dure reparaties aan te komen (de huidige eigenaar doet m niet weg omdat ie zo goed is neem ik aan)
- wat is de staat van de banden
- is er een geldige apk op en hoe oud is deze
- zijn er roestplekken
- heeft de auto ooit een grote schade gehad
- is de distrubutieriem vervangen (moet meestal rond de 100.000 km en is een dure grap)
- wat is de staat van de remmen

1.250 euro voor een 13 jaar oude Golf met dit aantal km's is best een goede koop. Dat de dealer er meer in ziet, kan een misvatting zijn. Vaak is de inruilprijs een verkapte korting op de volgende aankoop en nemen ze een klein verlies op de koop toe.

Voor 1250 euro koop je nog geen scooter, dus een echte miskoop zal het niet worden. Maar let wel op dat je niet na aankoop grote kosten krijgt (bovenstaande punten checken), want dan wordt de auto alsnog een dure aanschaf.

En t belangrijkste, ga er goed mee proefrijden en probeer alle verbruikers (lichten, ruitenwissers, electr. ramen, verwarming, radio etc., uit). Tijdens de proefrit ook even goed remmen en beoordeel of de auto niet naar één kant trekt en goed remt.

succes
paulus811