Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om van MBO naar elke HBO opleiding te gaan.

Ik heb gehoord dat het mogelijk is om van MBO bijvoorbeeld, mbo juridisch medewerker te gaan naar een hele andere HBO opleiding bijvoorbeeld een technische HBO opleiding.
Weten jullie hoe dit zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
628

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Toevallig geef ik les als docent op een MBO-opleiding Juridisch Medewerker. Nu is het zo dat je MBO-opleiding aan moet sluiten bij de HBO-opleiding. Met juridisch medewerker zou je bijvoorbeeld rechten kunnen gaan studeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met een MBO niveau 4 opleiding brn je hartstikke welkom op elke zo goed als elke HBO opleiding.

Door je verworven mbo competenties ben jij een ideale HBO student.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt dat je met je MBO-diploma de competenties bezit op MBO-niveau. Maar wel van de competenties van die specifieke opleiding. Als je 'n compleet andere richting op gaat, zul je dingen moeten inhalen op 't moment dat je 'n verkorte opleiding wil doen.
Maar mocht je gewoon in 't eerste jaar van de HBO begint lijkt me dat je gewoon in kunt stromen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding