Is het mogelijk om van MBO naar elke HBO opleiding te gaan.

Ik heb gehoord dat het mogelijk is om van MBO bijvoorbeeld, mbo juridisch medewerker te gaan naar een hele andere HBO opleiding bijvoorbeeld een technische HBO opleiding.
Weten jullie hoe dit zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Toevallig geef ik les als docent op een MBO-opleiding Juridisch Medewerker. Nu is het zo dat je MBO-opleiding aan moet sluiten bij de HBO-opleiding. Met juridisch medewerker zou je bijvoorbeeld rechten kunnen gaan studeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met een MBO niveau 4 opleiding brn je hartstikke welkom op elke zo goed als elke HBO opleiding.

Door je verworven mbo competenties ben jij een ideale HBO student.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt dat je met je MBO-diploma de competenties bezit op MBO-niveau. Maar wel van de competenties van die specifieke opleiding. Als je 'n compleet andere richting op gaat, zul je dingen moeten inhalen op 't moment dat je 'n verkorte opleiding wil doen.
Maar mocht je gewoon in 't eerste jaar van de HBO begint lijkt me dat je gewoon in kunt stromen.