Stellen mensen de vragen voor de punten of voor de antwoorden???

Als mensen een vraag stellen doen ze dat dan om het antwoord te krijgen of omdat je dan een extra punt krijgt???

sorry ik bedoel natuurlijk dat als het dan een goede vraag is dat mensen dat dan aanklikken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Ik ben meestal een antwoord gever en geen vraagsteller. Maar als ik een vraag stel dan ben ik over het algemeen echt benieuwd naar het antwoord. Sowieso lever het geven van antwoorden over het algemeen meer punten op dan het stellen van vragen. Ik kan niet voor iedereen spreken maar in mijn geval stel ik alleen een vraag omdat ik benieuwd ben naar de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik stel vragen om antwoord op mijn vragen te krijgen..
Als iemand nieuwsgierig wordt n.a.v. een vraag van mij, is dat fijn. Die punten boeien me echt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met min duimpje(s) verdien je bij mij ongelezen altijd een +je, zeker als ze anoniem zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet-anoniem minnetje van mij ; jij bent juist één van de mensen bij wie ik vaak het gevoel heb dat ze vragen-om-het-vragen. Sorry....
Doorgaans stel ik vragen voor de antwoorden/meningen van de andere GV'ers. En ik heb één keer een vraag gestelt op mijn eigen vakgebied, waar ik het juiste antwoord zelf het beste wist. Maar hier kwamen alleen maar b*llsh*t antwoorden op...

Het is verder leuk mee genomen als iemand je vraag kwalificeert als 'Goede vraag'. Maar dit is voor mij zeer zeker niet het belangrijkste. Aangezien je die drie punten die je inleverd bij het stellen je die ook weer terug krijgt bij het sluiten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een deel wil echt een antwoord, een deel wil alleen maar aandacht trekken. De laatste groep valt op doordat ze vaak vele vragen achtereen stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet van tevoren niet of iemand het een goeie vraag vindt. Net als Anne beantwoord ik meer vragen dan dat ik ze stel.

Die punten zijn maar relatief, als je een paar dagen niet op GV ingelogd bent wordt je door anderen links en rechts 'ingehaald'. Enne, ik kan ze niet inwisselen voor een reis naar de Bahama's of een spelcomputer, dus het zijn maar punten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als ik iets wil weten en ik zeker weet dat hier mensen zijn die antwoord kunnen geven dan stel ik een vraag. Er zijn weinig tot geen punten mee te verdienen.
Simpele vragen zijn soms leuk om te stellen vanwege de onverwachte antwoorden die er gegeven kunnen worden.
Dan gaat het meer om "waarom moeilijk doen als het gemakkelijker kan" antwoorden.
Op internet is veel te vinden, maar soms teveel en te commercieel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet voor de punten. Een vraag kost alleen maar punten en die krijg je pas na minimaal een uur terug. Ik stel vragen voor de antwoorden. Soms weet ik het antwoord wel maar ben toch niet zeker en ik wil weten hoe anderen daarover denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het alleen maar voor de punten, voor de waardering hier hoef ik het niet te doen...
Er is bijna niemand die me snapt, werkelijk snapt...

Waarom sta ik dan eerste, ik heb er wel de meeste voor gedaan, toch...

Elk puntje moet je wel verdienen, en niemand geeft ze zomaar weg...

Soms jok ik, maar ik zeg er niet bij wanneer...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plusje voor je openheid.
Ik stel vragen voor de antwoorden ; zoveel punten levert een vraag ook niet op :lol:
Maar er zijn overduidelijk mensen die vragen stellen om maar zo veel mogelijk vragen te stellen, en dan ben ik heeeeeel zuinig met het knopje ' goede vraag' . Los van dat er niet vaak een goede vraag tussen zit.
Ik zou wel graag een knopje ' slechte vraag' erbij willen dat ook echt punten aftrekt. In de hoop dat dat op den duur een zuiverende werking zou kunnen hebben op het type vragen en vooral soms ook de vragen-diahrree waar mensen af en toe last van kunnen hebben.

Toegevoegd op 13-06-2009 14:03:37
Oh, ik moet er trouwens nog wel even aan toevoegen dat we zonder creatieve vragenstellers ook geen antwoorden zouden kunnen geven natuurlijk. We hebben ze wel nodig. Maar soms wordt het echt wat te vergezocht, en gaat het meer op een forum lijken. Vind IK niet erg, behalve dat je maar één keer kunt reageren, maar is vrees ik niet de opzet van de site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, ja foutje, kan gebeuren he ?
Vooral voor het antwoord, dat je er punten voor kan krijgen is slechts bijzaak.

Toegevoegd op 13-06-2009 22:20:33
En dus willen mensen meestal meningen van anderen weten.