Daar zijn wel verschillende onderzoeken naar gedaan ; waaraan ergeren mensen zich het meest. Hoog scoren altijd hondenpoep, kleven in het verkeer, openbaar mobiel bellen alsof er geen telefoon tussen zender en ontvanger zit en mee moeten luisteren met andermans wansmaak op zijn MP3-speler. Allemaal dingen waar ik me persoonlijk ook behoorlijk aan kan ergeren.

En ik erger me wel aan meer dingen ; laksheid en onverschilligheid van mensen voornamelijk. Luiheid en egoisme. Overlast in iedere denkbare vorm, met met stip op 1 je muziek niet voor jezelf houden in tuin, auto, straat, noem maar op. En geur-overlast van mensen die denken dat ze heel schoon ruiken maar ondertussen in een cirkel van 10 meter zo ongeveer alle insekten doden.

Het nadeel van je ergeren is dat je er alleen jezelf mee hebt ; de ander interesseert het geen bal dat jij je aan zijn gedrag stoort, en die onverschilligheid, dat egoisme, daar erger ik me dan weer mateloos aan....vermoeiend hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het eerst een nieuwe trui aan hebben, en daarbij vaststellen dat hij allerverschrikkelijkst kriebelt, en weten dat je hem de hele dag aan zult moeten houden, omdat je geen tijd/gelegenheid hebt iets anders aan te trekken......
Veel irriterende dingen kan je met humor minder irritant maken (zoals bij een "klever" denken : je gaat er maar overheen of onderdoor, of bij te harde muziek proberen het bijbehorende leventje van zo iemand in elkaar te fantaseren, à la Carmiggelt), maar een kriebeltrui kan mijn humeur zo'n hele dag enorm op de proef stellen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik heb dat wel eens gehad met schoenen.. :)
Geluidsoverlast, asociaal gedrag op straat/in het verkeer.

Voor mezelf: Mijn bovenbuurman 'stampt' nogal, niet echt prettig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die hun sigaret op de grond uittrappen en daar laten liggen. Daar irriteer ik me mateloos aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen in de supermarkt, die niets anders doen dan het karretje vasthouden en daarbij iedereen in de weg staan.
Die zou ik het liefst een doodschop willen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze staan daar vást niet voor hun lol, maar "moeten" mee boodschappen doen in het kader van 50/50 het huishouden doen.....Als ze ipv. mee boodschappen doen zouden bedden verschonen/stofzuigen/strijken/en vul andere rot-klusjes maar in, hoefden ze vást niet mee.....
Het irriteert mij bijzonder als mensen over mijn eten heen gaan hangen, of als iemand mij een glas overhandigt met de vingers op de plaats waar ik mijn lippen moet gaan zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets willen/moeten doen wat niet lukt, ook al doe je nog zo je best. Op een bepaald moment gaat irritatie dan over in frustratie.

Je kunt een kleine irritatie zo groot maken als je zelf wilt. Ik irriteer me gelukkig niet zo gauw aan al die kleine dingen, zonde van de energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grootste irritatie met stip zijn brommers die oorverdovend schelle knettertoon produceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die achteloos afval op straat laten vallen en te besodemieterd zijn om het even in een prullenbak te gooien. Op de troep die hangjongeren laten liggen (liefst kapotte bierflessen) wordt zelfs een varken jaloers.

Oei, mijn bloeddruk stijgt alweer tijdens het schrijven van dit antwoord.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt +1
Waar ik me net meest aan erger is desinteresse en egoisme! We leven met z'n allen op deze plek en we zullen toch moeten proberen met elkaar rekening te houden! En er zijn dus mensen die denken: na mij de zondvloed(als we zo door gaan duurt het lang meer voor die zondvloed komt) ik doe gewoon alleen waar ik zin in heb en de rest kan barsten!
En dat komt neer op hele eenvoudige dingen zoals inderdaad je hond uitlaten en niet de poep opruimen, of zoals bij mijn huis, waar alle uitgaanders langskomen en sommige even plassen in mijn portiek, als de nood hen te hoog is.
Of wat ik vaak meemaak voor mijn huis, waar veel auto's parkeren: even de volle asbak legen of al je rotzooi uit de auto gooien!
Prive irritaties: smorgens inderdaad een kledingstuk aantrekken wat de hele dag kriebelt of knelt en het pas aan de eind van de dag kunnen uit uittrekken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Berm-vervuiling. Waarom gooien mensen hun afval uit het autoraampje, bij voorkeur als ze voor een stoplicht staan? Hebben ze thuis geen vuilnisbak?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij het meest irriteert zijn de weggebruikers. Ik moet elke dag naar mijn werk, te gek wat ik allemaal tegenkom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Irritatie nummer 1 is Luide muziek vam mp3-spelers of telefoon gesprekken in de trein of openbaarvervoer.
Mijn grootste irritatie is als ik genegeerd word, dan denk ik altijd heb je het lef niet om iets terug te zeggen..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en ontslag
regen op de camping...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik irriteer me nergens aan...

Sterven lijkt me wellicht wel irritant, maar dat duurt ook weer niet zo lang dat ik dat irritant vind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dan maar heel erg voor je, Xinix, dat je als een kaarsje uitgeblazen wordt, en dat je niet een lange lijdensweg moet doorstaan, en sterven als een verlossing ervaart....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er reeds ervaring mee... En stelt geen moer voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je klaar ben valt alles van je af, ook je lijden
jeuk... en kruimels in mijn bed....