Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoofdpijn wie kan helpen

Ik ben een meisje van 14 en heb bijna dagelijks last van hoofdpijn in het weekend bijna nooit maar als ik naar school moet begint het meestal rond 1 uur ofzo het is ook niet iets van griep want heb het al best lang in de zomer heb ik het minder mits het niet zo warm is wie kan mij helpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
728

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je je ogen wel eens laten testen? Klinkt een beetje of je een bril moet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt alsof je er al langer last van hebt, dus het is waarschijnlijk verstandig om dit aan je huisarts voor te leggen.
Ik heb zelf een dergelijk probleem gehad en bij mij bleek een bril noodzakelijk, maar dat had verder niks te maken met zomer of winter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op tijd naar bed, gezond eten, veel water drinken.

Laat onderzoeken of je een bril nodig hebt.
Zit je wel in de goede houding? Goede stoel/bureau

En idd, saridon/paracetamol, maar dan is symptoombestrijding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eerst eens langs de opticien om te laten nakijken of je inderdaad een bril nodig hebt zoals eerder te lezen.

Als daar niks uitkomt moet je even langs je huisarts gaan. Je kunt wel pijnstillers slikken (liefst paracetamol) maar als je dat langere tijd doet kan dat juist ook weer hoofdpijn veroorzaken. En andere pijnstillers kunnen maagklachten veroorzaken. Dus: blijf er niet langer mee rondlopen en probeer erachter te komen waar het vandaan komt (bij de opticien en eventueel de huisarts). Er zijn namelijk meerdere aandoeningen die hoofdpijn als klacht kunnen geven.

Oh ja, en lees altijd even op de bijsluiter bij de pijnstillers hoeveel je er maximaal van mag hebben!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding