Hoe kan je weten of iemand liegt? Bv gebaren, geen oogcontact etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (10)

iemand die liegt kijkt vaak even snel opzij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartslag. Wanneer iemand liegt neemt de hartslag toe, ook tikken kun je op letten, zoals kleine vinger bewegingen. Het is echter mogelijk keihard te liegen zonder dat dit op de hier boven genoemde manieren ontdekt wordt. Je moet dan extreem kalm zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die liegen en dat niet gewend zijn om te doen hebben de neiging om bij het knipperen van de ogen net iets langer de oogleden gesloten te houden. De geest lijkt te willen vluchten voor hetgene wat het doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iamand een verhaal een aantal keer EXACT hetzelde vertelt is hij/zij aan het liegen. Ook als de persoon tijdens een verhoor o.i.d rustig blijft of gaat huilen wordt er meestal gelogen, als ie boos en gefrusteerd is niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer die persoon aan zijn gezicht zit, (krabben) met name boven de neus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pupillen veranderen van grootte. Niet normale kleine bewegingen. Er is ook bewezen dat iedereen een vaste beweging heeft als hij/zij liegt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krabben op neus, zweethanden, ogen naar rechtsboven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan gaan meestal je pupillen naar rechts boven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leugenaars kijken je juist opvallend lang aan omdat men denkt dat leugenaars dit niet doen. Dat is algemeen bekend dus is die tendens veranderd en kijken ze he dus wel aan.
Ook bewegen ze vaak weinig met hun lichaam ( bv handgebaren) omdat ze al hun aandacht nodig hebben voor het vertellen van de leugen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral lichaamstaal en eigen ingeving of in verplaatsen als eigen situatie!