Nee,

Sinds 1 januari 2009 is geen fiscale aftrek van uitvaartkosten voor de inkomstenbelasting meer mogelijk.
De langstlevende echtgenoten en (fiscale) partners hebben geen aftrek meer voor de kosten van een begrafenis of crematie.
Ook de kosten van de uitvaart van een kind zijn niet fiscaal aftrekbaar.
Niets meer is fiscaal aftrekbaar voor de inkomstenbelasting.

Sinds 2001 hadden kinderen ook al geen fiscale aftrek meer voor de uitvaartkosten van hun ouders.
Ook de fiscale aftrek van de kosten van de uitvaart van ooms, tantes, broers en zussen e.d. was al geschrapt.

Soms is wel nog aftrek voor de successierechten mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Fiscaal niet maar ze verlagen wel het voor de erfgenamen belaste deel van de erfbelasting voor hen van de nalatenschap van de overledene.