Waarom heet dit Goeie Vraag? Het is toch goede vraag?

Of het is een Brabantse App?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Antwoorden (2)

je hebt spreektaal en schrijftaal soms kan je het allebij gebruiken omdat het beiden correct is.

er zit geen zachte G in dus waarschijnlijk heeft brabant er niets mee te maken. maar je kan natuurlijk wel je App eraf gooien als het je vreselijk stoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh.. Een zachte G kun je niet schrijven. Jij kunt overigens ook wel wat taallesjes extra krijgen ;-) (allebei, beide) http://www.mijnwoordenboek.nl/foute-spelling/2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi bart, allebei/beiden heeft te maken met mijn dyslectie, dus niets met het krijgen van wat taallesjes.
helaas, ik kan echt niets met je ongevraagde en goed bedoeld advies,al is je statement mij geheel duidelijk. als je al mijn antwoorden gaat nalopen kan je zien dat ze taaltechnisch van alle kanten rammelen, van woordgebruik tot spelfout, van dubbele woorden tot missende woorden, van zinsopbouw tot leestekens, en alles hiertussenin.....heel apart!
je kan ze natuurlijk allemaal gaan verbeteren maar dan zit er een kans in dat ik het bijzonder storend ga vinden. bovendien richt het overgrote deel op GV zich op de boodschap zelf, ipv hey als een dictee te zien.
mij persoonlijk gaat het dan ook om het antwoord zelf, en niet of dit taaltechnisch correct is, dan zou ik bij voorbaat al kansloos zijn. waarschijnlijk is het je wel duidelijk dat ik je link niet zal openen, maar wil je toch van harte bedanken voor het corrigeren van mijn antwoord, toppie!! ook in deze tekst zitten vast en zeker ook fouten. mocht het een doorn in je oog zijn hierbij alvast mijn welgemeende excuses. maareh, de zachte G kan je niet schrijven, .....kan je aan woorden wel zien of het een App is uit een bepaalde streek? :)
Voordat Goeievraag.nl een app was, was dit een gewone normale site. De app kwam heel veel later.
En het heet zo omdat dit de naam is die eraan gegeven is, een paar jaren geleden.