tips voor gescheiden ouders

mijn ouders zijn sinds kort gescheiden heeft iemand daar nog tips voor??
moet ik ergens rekening mee houden ofzo??
ik hoor het graag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Niet te positief over de ene praten bij de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor dat je nooit hoeft te kiezen tussen je ouders. Dat kun je niet. Ben een steun voor beiden maar praat niet negatief met de 1 over de ander als je dat niet wilt. Probeer zelf te blijven genieten hoe moeilijk dat ook is. Zoek vaak je vrienden op en doe leuke dingen met ze. En huil als je huilen moet. Dat is heel normaal.. Sterkte..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat erg voor je. En ja je moet wel rekening mee houden dat je misschien nog een stiefmoeder of/en een stiefvader gaat krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou aan je ouders kunnen vragen of ze per huishouden hun huisregels op papier zetten, dat is makkelijk voor jou en voor hunzelf. Ik weet niet of ze een redelijk contact hebben, maar voor jou is het belangrijk dat ze samen kunnen overleggen over wat goed voor jou is. Bijv. gesprekken op school of op verjaardagen etc. is het fijn als je ouders normaal met elkaar om kunnen gaan!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het was toch tips voor de ouders??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn ouders zijn ook gescheiden. al 6 jaar. tips zijn er niet echt alleen dat je goed contact moet blijven houden met allebei!!!

eerst deden mijn ouders co-ouderschap dan was ik de ene week bij me vader en de andere week bij mijn moeder. ik woon nu sinds een jaar alleen bij mijn moeder en het gaat niet zo lekker tussen mij en me vader. je moet echt proberen dat contact goed te houden!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat moet je zo lang mogelijk vol zien te houden! maar bij mij was het ook zo dat mijn vader een nieuwe vrouw kreeg en die had een dochter, mijn vader heeft met mijn meegeteld ook 3 kinderen en toen kregen ze samen een tweeling, 6 kinderen dus! als ik daar nu om het weekend kom is het zo druk en mijn vader heeft niet veel tijd voor mijn terwijl ik eerst heel veel met hem deed.
hou er rekening mee dat één van je ouders waarschijnlijk kwaad is op de ander, en al die frustratie graag ergens kwijt wil. Als bijv. je moeder over je vader begint op een negatieve manier, weet dan dat dat tijdelijke frustratie is, en ga er niet te veel in mee. Verder ben je kind, en hoor je je zo te gedragen. Je hebt geen enkele verantwoordelijkheid voor wat er is gebeurt of voor wat er misschien nog komt, en niks is jouw fout. Niet hoe jij je voelt, of hoe zij zich tegenover elkaar voelen.
Als één van bijde ook maar in de buurt komt van jouw laten kiezen, laat ze dan allebei duidelijk weten dat je zowel het kind van je vader als van je moeder bent, en dat je geen keuze gaat maken. En doe dat ook niet, nooit.

Heel veel sterkte!