Hoe kan ik beter leren traplopen?

Ik heb geen fysieke beperkingen. Maar ik heb wel
veel moeite om naar beneden trap te lopen.
Ik ga altijd langs de zijkant naar beneden en doe
daar beschamend langzaam over. Bovendien kijk
ik met mijn gezicht naar beneden wat ik wil afleren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Het beste antwoord

Daar ligt angst aan ten grondsleg denk ik?
Als je nou eens probeert bovenaan de trap diep in te ademen en tijdens het uitademen vlot een paar treden te lopen. Dan stilstaan en weer diep inademenen. En tijdens het uitademen weer een paar treden te lopen. Dan ben je met drie of vier keer uitademenen beneden.

Doordat je op je ademhaling moet letten bij deze oefening, ben je geconcentreerd bezig. Kan helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Oefen 10 minuutjes per dag op de trap, krijg er vertrouwen in. Ik ren tegenwoordig de trap op in 4 sprongen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wel weer de extreem snelle variant maar idd oefening baart kunst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijkomend probleem is dat er in mijn huis en omgeving
geen trappen te bekennen zijn. En om nu in een station
te gaan oefenen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je dan niet bang dat je verkeerd land? Ik bedoel je kunt
dan makkelijk blesseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, daar zit wel wat in, maar hrb het nog nooit gehad. Zolang het goed gaat is er niets aan de hand. En je moet je wel de ele tijd vast houden aan de leuning, daar trek je je ook aan op :p
Begin voorzichtig naar beneden te lopen, maar wel met je gezicht vooruit en dus niet naar de treden kijken. Na een poosje kun je het steeds sneller omdat het automatisme wordt omdat je weet wanneer de volgende tree komt.