kunnen mensen zo maar geld van je rekening af halen?

Toegevoegd na 31 seconden:
ik zit bij Rabobank kunne ze dan geld van je rekening afhalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Het beste antwoord

Ja en nee.
Als iemand iets besteld op internet en hij/zij kiest ervoor te betalen met een eenmalige machtiging en hij/zij geeft jouw banknummer door, dan wordt het van jouw rekening afgeschreven.

Het kost even veel tijd en gezeik, maar dat geld krijg je wel terug.

Als je bedoeld geld van je rekening afhalen bij de bank: dat zouden ze alleen maar kunnen als ze je pas en je pincode hebben (of als je geskimd bent).
Als ze geld op willen nemen bij de balie, dan gaat het vaak om grotere bedragen en dan moet er een legitimatie meegenomen worden. Dus de kans dat dat gebeurt is zo goed als nihil.