huh niesen door licht?

zette net iphone aan moest ik niesen, hb ik minder helder gemaakt stopte het, of is dit toeval?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Je kunt niesen door licht. Bij sommige mensen liggen de zenuwen van de ogen en de neus dicht bij elkaar. Je ziet fel licht, er word een prikkel doorgegeven naar je hersenen, maar onderweg springt het signaaltje over naar de zenuw van de neus.
Bij je hersenen komt het dus binnen als kriebel aan de neus en je moet niesen.

Het is dacht ik iets van 50% van de wereldbevolking die dit heeft. Ik moet zelf ook altijd niesen als ik naar fel licht kijk.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, ik zag dit eens uitgelegd in de Willem Wever show :) Ja da's voor kinderen maar vond het wel leuk om te weten. ik wist niet eens dat er mensen waren die moesten niezen haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oww grappig dan ben ik zeldzaamXD
Volgens mij komt dat doordat je je hoofd kantelt, t "snot" naar achter glijd wat meer prikkels geeft om te niezen ...